Najnowsza edycja Brand AssetTM Valuator, największego na świecie badania kondycji marek wynosi Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy na czoło najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce.
WOŚP zajęło pierwsze miejsce wśród marek najbardziej rozpoznawalnych w naszym kraju. Na podium znalazły się także Rafaello i Ptasie Mleczko. Wśród 50 najbardziej rozpoznawalnych marek znalazły się także TVN (8. pozycja), Coca-Cola (13. pozycja), Google (20. pozycja) czy Justyna Kowalczyk, która znalazła się na 30. miejscu. Marka WOŚP osiągnęła bardzo wysokie rezultaty we wszystkich badanych kategoriach – zarówno pod względem wyróżnialności, adekwatności, szacunku jak i wiedzy. Dzięki powyższym fundacji został przyznany archetyp wojownika, co sprowadza się do tego, że jej najsilniejsze cechy to m.in. marka zdrowa, wyjątkowa, z osiągnięciami, odpowiedzialna społecznie, najlepsza czy przyjazna.
Wysoko także Przystanek Woodstock
Co ciekawe, wysoką pozycją zajęła także marka Przystanek Woodstock. To pierwsza edycja badania, w którym oceniano instytucje związane z kulturą. Przystanek Woodstock znalazł się na trzeciej pozycji, tuż za marką Polska i drugą instytucją – Muzeum Powstania Warszawskiego. - Zaprezentowane wyniki badania to dla nas ogromny sukces – podkreśla w komunikacie prasowym fundacji Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP. – Pozycja serduszka Orkiestry w tym rankingu jest efektem ogromnej pracy jaką włożyliśmy w postrzeganie Fundacji w ciągu minionych 22 lat. I jeśli dziś nasza marka jest silniejsza od dziesiątek komercyjnych marek, które kreowane są przez profesjonalne działania wizerunkowe przy wsparciu naprawdę niemałych środków finansowych, to jest to ogromny powód do dumy i mobilizacja do dalszej pracy.
Trzecia edycja badania
Organizowane co trzy lata badanie, to wspólna inicjatywa BAV Consulting, Young&Rubicam oraz Millward Brown. Badanie marek BrandAsset(R)Valuator na rynku obecne jest od 1993 roku i obecnie obejmuje zasięgiem ponad 800 tys. respondentów i ponad 50 tys. światowych marek z 51 państw. W Polsce objęto nim 100 kategorii rynkowych, a także marki instytucji i postaci ze świata polityki, działalności społecznej, kultury i sportu, a także wybranych krajów, miast, wydarzeń, a nawet walut.
Źródło: Technologie.ngo.pl