Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy została uznana Marką Godną Zaufania 2020 w kategorii: Fundacja. Badanie przeprowadzone wśród setek przedsiębiorców wyłoniło marki produktów i usług w 25 kategoriach, które darzą oni największym zaufaniem.
"Marka Godna Zaufania to wyjątkowy tytuł, przedsiębiorcy spontanicznie wskazują markę, opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu. Nie ma tu żadnej kapituły, sędziów czy sugestii, kogo można wybrać. Przedsiębiorcy wypełniający nasze ankiety sami wybierają marki. Wizerunek marki to jej kapitał, który w działaniach długofalowych przekłada się na wymierne korzyści biznesowe zarówno w aspekcie sprzedażowym, jak i marketingowym. Jest to teraz jeszcze bardziej istotne, biorąc pod uwagę obecny kryzys i konieczność dostosowania się firm do trudnej sytuacji rynkowej", Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”.
Marka Godna Zaufania pokazuje, czyje produkty i usługi najczęściej wybierają przedsiębiorcy. Badanie na zlecenie „My Company Polska” przeprowadził instytut badawczy Kantar Polska, realizując ankietę wśród prawie 20 000 polskich przedsiębiorców. Respondenci (według stanowisk była to w ponad 43 proc. kadra kierownicza, prawie 34 proc. to prezesi oraz przeszło 22 proc. specjaliści) w wypełnionych ankietach wymienili łącznie blisko 250 cenionych przez siebie marek. W tym roku w kategorii: Fundacja, zaznaczyła swoje miejsce Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która już niejednokrotnie pokazała, że cieszy się największym zaufaniem Polaków. Transparentnie grając od 28 lat dla podnoszenia standardów polskiej medycyny zabiegowej, Fundacja WOŚP zdobyła tytuł w rankingu Marki Godnej Zaufania wynikiem 43,40%.
"Zaufanie stanowi jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnego biznesu i rynków. Jest podstawą relacji na poziomie konsument–marka i stanowi swoiste spoiwo tworzące relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Przedsiębiorcy, podobnie jak konsumenci, mają tendencję do kupowania marek i produktów, które im się podobają oraz czują do nich sympatię. Skłonni są płacić więcej za dobrej jakości produkty od godnego zaufania dostawcy. Dlatego marki rywalizują o zaufanie u współczesnych nabywców i stały się ambasadorami dla samych firm, bo marka to produkt, wartość i skojarzenia, to kapitał, na który pracuje się latami", Rajmund Tochwin, wydawca „My Company Polska”.
"Badania pokazują, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy cieszy się największym zaufaniem spośród wszystkich instytucji życia społecznego w Polsce. Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że Polacy widzą efekty naszych działań. 28 lat istnienia WOŚP przyniosło rezultat w postaci 62 tys. urządzeń medycznych wartości ponad 1,126 mld zł. Ten sprzęt działa w szpitalach, od początku oznaczony jest serduszkiem WOŚP, a my staramy się go pokazywać, publicznie rozliczając się z naszej działalności. Dlatego, że od 28 lat Polacy widzą stałość Orkiestry, a także czują jej bliskość. Dlatego, że czują się współtwórcami sukcesu WOŚP. Orkiestra to nie tylko organizacja, to także ogromny ruch społeczny, obywatelski i oddolny – każdy może znaleźć swoją przestrzeń i wymyślić swój autorski sposób na zaangażowanie w akcję. Dlatego także, że czują dumę. Polacy widzą, że Orkiestra jest podziwiana na świecie, to takie nasze narodowe osiągnięcie. I wreszcie dlatego, że Orkiestra nigdy w historii pokładanego w niej zaufania nie zawiodła", Krzysztof Dobies, były Rzecznik Prasowy Fundacji WOŚP.
To nie jedyne badania, które pokazują zaufanie Polaków do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Fundacja regularnie bada i analizuje opinię publiczną. Już w 2013 roku ranking Brand Asset™ Valuator wykazał, że WOŚP to najsilniejsza polska marka. W lutym 2016 roku Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) opublikowało raport podsumowujący badania nad zaufaniem społecznym w Polsce, informując, że Polacy najbardziej ufają WOŚP. Od 2018 roku WOŚP korzysta także z badań realizowanych przez IQS Group i regularnie sprawdza zaufanie do swojej marki. W styczniu 2020 roku osiągnęło on rekordowy poziom - 87% Polaków uznało, że ufa WOŚP. Z badań Kantar Millward Brown z 2017 roku wynika, że rozpoznawalność marki to aż 97%. Historie badań i nagród możemy zobaczyć na stronie Fundacji wosp.org.pl.