Wolontariusze PROJEKTORA zrealizowali projekty z Ministerstwem Edukacji Narodowej
Fundacja Rozwoju Wolontariatu zakończyła realizację trzech projektów w ramach ogłoszonych w 2011 roku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zadań publicznych „Szkoła z pasją”, „Szkoła z pasją II” oraz „Zdrowe dzieci to nasz kapitał”. Projekty w ramach programów MEN prowadzone były na terenie województw wielkopolskiego i lubelskiego.
Fundacja Rozwoju Wolontariatu zakończyła realizację trzech projektów w ramach ogłoszonych w 2011 roku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zadań publicznych „Szkoła z pasją”, „Szkoła z pasją II” oraz „Zdrowe dzieci to nasz kapitał”. Główną ideą praktycznych warsztatów przeprowadzonych przez studentów było zainteresowanie uczniów lokalnych szkół wiedzą z zakresu nauk ścisłych i historycznych oraz zachęcenie ich do prowadzenia zdrowego stylu życia. Projekty w ramach programów MEN prowadzone były na terenie województw wielkopolskiego i lubelskiego.
„Obalanie mitu nudnego naukowca, zarażanie pasją do pogłębiania wiedzy, kształtowanie pozytywnych wzorców osobowych - choćby takich jak integracja czy promowanie zdrowego stylu życia - to bardzo istotne zadania realizowane dzięki projektom zaproponowanym przez Fundację Rozwoju Wolontariatu, w ramach zadań publicznych ogłoszonych przez MEN w 2011 roku. Dzięki temu wspólnie przekonaliśmy młodzież do podejmowania ciekawych aktywności naukowych i sportowych” - mówi Klaudia Wojciechowska, Naczelnik Wydziału Młodzieży w Departamencie Młodzieży i Organizacji Pozarządowych w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Projekt „Noc Odkrywców” prowadzony przez 38 wolontariuszy-studentów Fundacji Rozwoju Wolontariatu został zrealizowany we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej, w ramach zadania publicznego „Szkoła z pasją II”. Gimnazjaliści z Kotlina, Witaszyc oraz Nekli w województwie wielkopolskim brali udział w zajęciach m.in. z takich dyscyplin jak kryminalistyka, astronomia, biotechnologia, fotografia, akustyka, mechanika, czy informatyka. Każda z nietypowych lekcji miała charakter warsztatowy i opierała się na wykorzystywaniu niestandardowych i innowacyjnych narzędzi dydaktycznych, które aktywizowały uczniów do poszerzania horyzontów i kreatywnego myślenia.
Ideą projektu „Tajemnice Horodła” było poszukiwanie i dostarczanie wiedzy historycznej uczniom Zespołu Szkół w Horodle w województwie lubelskim. Poprzez podkreślenie różnych wymiarów historii: lokalnego, regionalnego aż po historię kraju, dzieci mogły dostrzec, że bohaterami są ich bliscy, sąsiedzi, a bohaterstwo to nie tylko walka zbrojna lecz codzienne dbanie o rodzinę, historię i kulturę.
„Pomysł rósł z chwili na chwilę, wolontariusze zafascynowani historią, kulturą i tradycją wybrali szkołę w małej miejscowości, o bogatej historii, związanej między innymi z unią polsko-litewską, a także Manifestacją Jedności Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Akcja szybko zyskała aprobatę Ministerstwa Edukacji Narodowe,j a cały projekt został zrealizowany w ramach zadania publicznego „Szkoła z pasją ” – powiedział Zdzisław Hofman, Prezes Fundacji Rozwoju Wolontariatu.
Ciekawą odpowiedzią Fundacji Rozwoju Wolontariatu na zadanie publiczne MEN zatytułowane „Zdrowe dzieci to nasz kapitał” był cykl spotkań pod hasłem „Wspólna Sztafeta”. Studenci, wolontariusze programu „PROJEKTOR – wolontariat studencki” zachęcili do uczestnictwa w autorskich zajęciach sportowych 14 wolontariuszy z Zespołu Szkół Technicznych w Poniatowej oraz 25 osób z niepełnosprawnością z Warsztatów Terapii Zajęciowej z Poniatowej. Studenci-wolontariusze poprzez zabawę popularyzowali integrację, naukę oraz zdrowy sportowy tryb życia zarówno wśród młodzieży szkolnej, jak również podopiecznych Warsztatów Terapii Zajęciowej.
Źródło: Fundacja Rozwoju Wolontariatu