3500 dzieci poznało zasady bezpiecznego Internetu, a 500 osób starszych - podstawy obsługi komputera na zajęciach, które zorganizowali wolontariusze Fundacji Orange. Akcje te odbyły się w Tygodniu Wolontariatu w Orange, w czasie którego pracownicy firmy działają prospołecznie.
Tydzień Wolontariatu w Orange to czas, kiedy pracownicy firmy włączają się w społeczne inicjatywy w całej Polsce. Do działania zaprasza ich Fundacja Orange, aby wspólnie z nimi dbać o rozwój cyfrowych kompetencji dzieci, młodzieży i osób starszych.
- „Dzieci nie wyobrażają sobie świata bez Internetu. Ale nie zawsze wiedzą, jak korzystać z sieci bezpiecznie i unikać cyber-zagrożeń. Osoby starsze chętnie poznają możliwości komputera, ale potrzebują wsparcia i porady. Dlatego wspólnie z pracownikami Orange pomagamy młodszym i starszym użytkownikom Internetu opanować te ważne zagadnienia. To jest nasza społeczna misja.” – mówi Jadwiga Czartoryska, Prezes Fundacji Orange.
W ramach Tygodnia Wolontariatu w Orange, 254 pracowników wsparło 3500 dzieci i ponad 500 seniorów. Zajęcia toczyły się w szkołach, bibliotekach i innych placówkach w całej Polsce.
Dodatkowo, wolontariusze prowadzili stoiska informacyjne w 18 biurach Orange, aby informować innych pracowników o możliwościach włączenia się w programy Fundacji. Obchodom Tygodnia towarzyszyła akcja charytatywna - Poszukiwanie Pierwiastka W*, w ramach której w siedzibach firmy ukryte zostały przestrzenne litery „W” jak wolontariusz. Za każda znalezioną literę Fundacja zdeklarowała przekazać paczkę kredek na rzecz dzieci w domach dziecka i szpitalach.
- „Poprzez formę takiej zabawy chcieliśmy, aby pracownicy poczuli „smak” pomagania i zainteresowali się wolontariatem. Na „Akcję W*” zareagowali bardzo entuzjastycznie i znaleźli aż 2552 litery, więc tyle samo paczek kredek pojedzie do dzieci w placówkach w różnych miastach w Polsce.” – komentuje Izabela Kręgiel, Koordynatorka Wolontariatu w Fundacji Orange.
Program wolontariatu pracowniczego w Orange Polska funkcjonuje od 2003 roku i jest częścią strategii społecznej odpowiedzialności firmy (CSR). W 2013 roku w działania wolontaryjne włączyło się 3520 pracowników. Fundacja Orange wspiera ich w działaniu, korzystając jednocześnie z ich wiedzy i doświadczenia do realizacji celów społecznie użytecznych. Program został wyróżniony tytułem Dobroczyńca Roku w 2011 i w 2012 roku. Tydzień Wolontariatu w Orange odbył się już po raz czwarty. Po pierwszej akcji w Polsce, inicjatywa ta rozszerzyła się na 12 innych krajów, w których działa operator.
Źródło: Fundacja Orange