Warszawa została partnerem wspierającym 24. edycję Konkursu Galerii Plakatu AMS. Prezydent stolicy przyzna nagrodę za najlepszą promocję idei wolontariatu.
Galeria Plakatu AMS swoim wydarzeniem od wielu lat zwraca uwagę na tematy społeczne i kulturalne, wspierając przy tym najzdolniejszych grafików.
W tym roku twórcy odpowiedzą na pytanie: „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Partnerem wspierającym 24. edycji jest Miasto Stołeczne Warszawa, a partnerem głównym Grupa Żabka.
Idea wolontariatu na plakatach
Stołeczny ratusz stara się popularyzować wolontariat wśród mieszkanek i mieszkańców. Realizuje projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego częścią jest Miejski Portal Wolontariatu ochotnicy.waw.pl. Wolontariat promowany jest jako połączenie działalności dającej korzyści innym przy jednoczesnej korzyści dla nas samych. Prace konkursowe w 24. Galerii Plakatu AMS mogą przyczynić się do tego, że więcej osób zainteresuje się aktywnością wolontariacką i odnajdzie w wolontariacie atrakcyjny sposób na spędzanie wolnego czasu indywidualnie, z przyjaciółmi czy rodziną.
Nagroda Prezydenta Warszawy zostanie przyznana plakatowi, który najcelniej promuje ideę wolontariatu jako odpowiedzialnej formy troski o relacje społeczne i otoczenie. Ponadto wyróżnionych zostanie również pięć innych prac. Autor lub autorka nagrodzonego plakatu będzie zaproszony/a do współtworzenia jednej z miejskich kampanii z Biurem Marketingu Miasta.
Szczegóły konkursu
Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Główne hasło tegorocznej edycji - „Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak?”. Prace można składać do 13 listopada 2023 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl. Werdykt jury poznamy do 6 grudnia 2023 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce. Szczegóły na temat konkursu oraz pełny tekst regulaminu dostępne na stronie organizatora.
Po raz pierwszy oprócz klasycznej formy plakatu można dodatkowo dołączyć jego formę motion, czyli 10-sekundową animację. Wybrane projekty zostaną zaprezentowane na cyfrowych nośnikach w przestrzeni publicznej oraz wezmą udział w głosowaniu internautów.
Galeria Plakatu AMS
Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego.
Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.
Źródło: Urząd m.st. Warszawy