Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Warszawa zdystansowała wszystkie inne dotychczas badane polskie miasta pod kątem wizerunku medialnego. Takie wnioski przynosi kolejna część cyklu raportów „Stolice Regionów” wydawanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
W 2008 roku na temat Warszawy ukazało się ponad 260 tysięcy publikacji prasowych. To dwa razy więcej niż w przypadku Krakowa, który zajmuje obecnie drugą pozycję. Co ciekawe, samych materiałów z prasy regionalnej o Warszawie było dużo więcej, niż wszystkich dotyczących choćby Krakowa.
Duży udział w liczbie wszystkich publikacji ma prasa regionalna. Jednak zupełnie inaczej, niż w przypadku pozostałych miast – o Warszawie piszą tytuły z całej Polski, a nie tylko o zasięgu mazowieckim. Artykuły w prasie z Mazowsza stanowią niecałą jedną trzecią wszystkich materiałów prasy regionalnej. Natomiast z pozostałych województw – aż 68%. Taka sytuacja nie miała miejsca w żadnym z dotychczasowych raportów z cyklu „Stolice Regionów”. Oczywiście wiąże się to z rolą Warszawy, jaką odgrywa w polskim życiu publicznym.
W przypadku pozostałych miast, prasa regionalna najczęściej pisała o samorządowej scenie politycznej. Tymczasem wydany przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów raport mówi, że w Warszawie taka tematyka jest znacznie rzadsza. Prasa skupia się na rozgrywkach politycznych na szczeblu ogólnopolskim, a działalność samorządów pozostaje w cieniu. Relatywnie dużo wystąpień w mediach zanotowała prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz – 3100 rocznie, natomiast Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski zaledwie 850. Marszałka Województwa Mazowieckiego – Adama Struzika, wymieniono niewiele ponad 500.
Analitycy zauważają, że statystycznie więcej niż o dotychczas analizowanych miastach pisano w dziennikach i tygodnikach opinii. Takie publikacje stanowiły prawie 20%.
Warszawy dotyczy także najwyższa liczba publikacji, w których nazwa miasta wymieniona jest w tytule. W 2008 roku pojawiło się prawie 5300 takich tekstów. Oznacza to wysoki odsetek wszystkich publikacji – ponad 2%.
Bardzo ważnym elementem stanowiącym o jakości medialnego wizerunku miasta jest współczynnik średniego kontaktu czytelnika prasy z nazwą miasta w ciągu roku. Warszawa osiągnęła jak dotychczas zdecydowanie najwyższy wynik - 726. Ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych w ciągu roku znacznie przekroczył pięć miliardów złotych. Dla porównania drugi w tej klasyfikacji Kraków osiągnął kwotę ponad dwóch miliardów, z kolei najniżej sklasyfikowany Olsztyn – 342 miliony.
Podobnie jak przy okazji badania innych miast tematem, z którym najczęściej związana była nazwa „Warszawa” pozostał sport. Wiązało się z tym 32% artykułów. Lwią część publikacji wygenerowały kluby piłkarskie – Legia i Polonia. Aż 18% wiązało się z biznesem – to najwyższy dotychczasowy wynik. Trzecie miejsce zajął kryzys finansowy.
******
Opracowania z cyklu „Stolice Regionów” powstają w oparciu o publikacje prasowe roku 2008. Analizą objęto prasę regionalną, biznesową, specjalistyczną, sportową, dzienniki, tygodniki opinii i in. Łącznie ponad 1000 tytułów prasowych.
Źródło: inf. prasowa
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.