Telewizja obywatelska dla warszawiaków i współtworzona przez warszawiaków: www.warszawskatv.pl
Jedną z dróg wzmacniania świadomości i aktywności społecznej jest rozwój lokalnych mediów obywatelskich.
Media obywatelskie niekierujące się interesem sponsorów czy polityków, lecz interesem społecznym - podejmują często tematy trudne i niewygodne. To media dla obywateli i współtworzone przez obywateli. W Polsce są one bardzo słabo rozwinięte – zwłaszcza, jeśli chodzi o telewizję. Dlatego Stowarzyszenie Przyjaciół Warszawskiej Syrenki, którego trzon stanowią doświadczeni twórcy telewizyjni, uruchomiło w internecie Warszawską Telewizję Społecznościową ( www.warszawskatv.pl): lokalną telewizję obywatelską współtworzoną przez mieszkańców stolicy.
W to, że Internet jest coraz bardziej popularnym i powszechnym medium - chyba nikt nie wątpi. Spośród wielu kanałów telewizji coraz częściej wybierane są kanały lokalne, gdyż ludzi najbardziej interesuje ich najbliższe otoczenie oraz te, które można o dowolnej porze obejrzeć w sieci. Natomiast ogromna popularność portali społecznościowych potwierdza, że ludzie potrzebują więzi, wzajemnych inspiracji i współuczestniczenia.
Tak, więc Warszawska Telewizja Społecznościowa, która jest połączeniem serwisu video z lokalnym portalem społecznościowym wydaje się najlepszą formułą telewizji obywatelskiej. Dzięki niej Polacy (a w szczególności mieszkańcy Warszawy) będą:
- informowani o najciekawszych lokalnych wydarzeniach kulturalnych, społecznych, rekreacyjnych
- edukowani o swoich prawach obywatelskich i możliwościach ich egzekwowania
- inspirowani do działań na rzecz lokalnej społeczności ( m.in. do wolontariatu)
- zachęcani do świadomego uczestnictwa w życiu publicznym ( m.in. w wyborach parlamentarnych)
Każdy obywatel i każda organizacja pozarządowa będzie mogła
- współtworzyć telewizję poprzez nadsyłanie swoich filmów
- zamawiać realizację materiałów promocyjnych po przystępnych cenach
- zgłaszać nieprawidłowości w działaniu urzędów publicznych( które przez reporterów zostaną zbadane)
- promować: lokalne inicjatywy, niezwykłych ludzi, przyjazne instytucje, nietuzinkowe miejsca
- uczestniczyć w szkoleniach medialnych, które nauczą jak w profesjonalny sposób zaprezentować siebie, swoje ideały i działania
WTS zamierza w możliwie najszerszym zakresie i atrakcyjnej formie popularyzować działania organizacji pozarządowych. Wiadomo, że robią one wiele dobrego, – ale często nie umieją się ciekawie zaprezentować.Z drugiej strony – w sieci krąży mnóstwo wspaniałych wręcz profesjonalnych społecznych reklam, reportaży, felietonów, animacji, – ale nikt o nich nie wie gdyż nie ma wspólnej dla nich platformy.Mamy nadzieję, że stanie się nią Warszawska Telewizja Społecznościowa.
Źródło: informacja nadesłana