W grudniu, jak w żadnym innym miesiącu, odczuwamy potrzebę pomagania. Coraz więcej osób poza gwiazdkowymi upominkami dla rodziny i przyjaciół szuka okazji, by wesprzeć ważny cel charytatywny. Jak jeszcze zmieniamy się na Święta?
Lubimy Święta i… prezenty
Wbrew narzekaniom na dość szybko pojawiające się dekoracje bożonarodzeniowe w galeriach handlowych okazuje się, że w rzeczywistości bardzo lubimy kolorowe iluminacje. Dekoracje świąteczne z reguły towarzyszą nam też w grudniowej aranżacji domu. Prawie 90% z nas nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia bez prezentów. Pod choinką najczęściej lądują książki, kosmetyki i słodycze. Z roku na rok zwiększa się liczba osób, które wymarzonego upominku szukają w sieci. Według najnowszych statystyk na zakupy online decyduje się 50% Polaków. Magia Świąt wpływa też na nasze nastroje i zachowania. W grudniu odczuwamy szczególnie silną potrzebę spełniania dobrych uczynków dla nieznajomych.
Jak pomagamy najczęściej?
Skłonność do filantropii zwiększa się w tym czasie średnio o 13% (w skali całego roku). Na wsparcie konkretnego celu o charakterze społecznym decyduje się 73% z nas. Bezinteresowna pomoc jest skierowana przede wszystkim do najmłodszych. Dzieciom przekazujemy konkretne dobra materialne jak odzież czy zabawki. Co ósmy Polak decyduje się pomóc osobom starszym. Spory odsetek wspiera z kolei działalność organizacji na rzecz zwierząt lub pobliskie schronisko dla czworonogów. Z ogólnopolskich akcji charytatywnych, jakie są przeprowadzane w tym czasie, nasze fundusze, a zarazem pomoc wędrują głównie do puszek Caritas i WOŚP.
Każdego stać na pomaganie nie tylko od Święta
Mając na uwadze naszą świąteczną metamorfozę w bezinteresowny typ społecznika, ciekawy wydaje się fakt, że aż 67% Polaków nie udziela się społecznie na co dzień. Dlaczego? Twierdzimy, że brakuje ku temu okazji lub nikt nas o żadną pomoc nigdy nie poprosił. Najbardziej dostępne formy wsparcia potrzebującym nie tylko od święta czekają na nas w Internecie. W trakcie surfowania w sieci można np. kliknąć w charytatywny link lub przekazać darowiznę online. Szansę wspierania wybranych celów społecznych przy okazji zakupów online stwarza serwis FaniMani.pl. Za jego pośrednictwem bez wychodzenia z domu możemy za darmo przekazać procent wartości zakupów na rzecz wybranej organizacji.
Więcej informacji i statystyk znajdziecie w świątecznej infografice.
Źródło: FaniMani