Tak, wieści z społecznościowego podwórka z poprzedzającego miesiąca ponownie przybliżamy Wam z całkiem pokaźną obsuwą. Oryginalne raporty firmy Sotrender pojawiły się jakiś czas temu, my zaglądamy do nich dopiero teraz. Wielkiego przełomu dla kategorii NGO w grudniu 2015 roku nie było, co nie znaczy jednak, że nie wydarzyło się nic wartego uwagi!
Ostatnie 31 dni roku to z pozoru czas, który każda organizacja z powodzeniem wykorzystuje na aktywizowanie społeczeństwa w mediach społecznościowych. Tak, to prawda. Szczególnie w grudniu otworzyć społeczność jest najłatwiej. To też nie bez powodu w pięciu najbardziej angażujących postach całego miesiąca znalazły się aż dwa wpisy, których reprezentanci to organizacje pozarządowe właśnie.
Wg współczynnika interaktywności Sotrendera, przed szereg wybiły się SiePomaga i Celestyniaki - Zaopiekuj się mną. W szczególności dla pierwszego to niebywały sukces, bo suma wszystkich aktywności we wpisie poświęconym ratowaniu małej Matyldy była blisko dwukrotnie wyższa, niż kanału o odchudzaniu - Fit.pl. Zresztą, już w drugim zdaniu treści na kanale pojawiło się bezpośrednie odwołanie do szczodrości Polaków, która przy okazji białych - przynajmniej w założeniu - świąt Bożego Narodzenia towarzyszy większości. Administratorzy wzywali bezpośrednio - „Czas na świąteczny cud! Pomożesz?” Za wsparcie co najmniej 100 tys. osób, które udostępnią post tajemniczy sponsor miał przekazać 100 tys. zł na pomoc dziewczynce.
Co prawda celu, przynajmniej tego social mediowego nie udało się zrealizować, jednak ponad 4 tys. polubień, ponad 99 tys. udostępnień (jedynie tysiąca zabrakło do przekroczenia bariery uruchamiającej sponsora) i ponad 600 komentarzy nie pozostawia złudzeń - społeczności to siła. W dużej mierze dzięki rozprzestrzenieniu się akcji udało się zebrać ponad 1,2 mln zł, które zostaną przeznaczone na leczenie dziecka.
Zainteresowanie Polaków dobroczynnością świetnie obrazują statystyki. Z raportu Fanpage Trends dotyczącego NGO-sów, dobitnie wynika, że grudzień stanowił masę krytyczną wszystkich aktywności. Wśród 15 największych profilu zyskującym przybyło najmniej 1900 osób. Najwięcej zyskały dwa profile prowadzące wzmożoną aktywność. Był to rzecz jasna kanał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (jednocześnie największy), który w grudniu przygotowywał się do kolejnego finału, a także Szlachetna Paczka jednocząca ludzi we wspólnym zbieraniu żywnościowych paczek na święta dla potrzebujących rodzin. Pierwszy zyskał prawie 14 tys. osób, z kolei drugi aż 16 tys.
Oprócz wyżej wymienionych - najwięcej zyskujących profili - trójkę największych dopełniały tradycyjnie - Dawca.pl (zyskujący w grudniu ponad 5 tys. fanów; ma ich już ponad 387 tys.) i Fundacja DKMS Polska (zyskująca prawie 9 tys. fanów; ma ich już obecnie blisko 382 tys.). Wśród najbardziej interaktywnych liderem jest SiePomaga. Za nią znajdują się dwa prozwierzęce profile: Psygarnij.pl i Celestyniaki. Najwięcej aktywnych fanów gromadzi Dawca.pl, który zaangażował w grudniu prawie 88 tys. osób. I choć jest to jedynie 23 proc. wszystkich lubiących profil, to liczba zdumiewa. Na drugiej pozycji znalazła się Fundacja Międzynarodowych Ruch na Rzecz Zwierząt „Viva” z sumą prawie 76 tys. zaangażowanych, co stanowi 37 proc. wszystkich fanów. Podium zamyka WOŚP, które przed finałem angażowało już 61 tys. osób, stanowiących natomiast jednie 7 proc. wszystkich fanów.
Źródło: Technologie.ngo.pl