Dane to najważniejszy zasób nie tylko każdej firmy, ale również organizacji pożytku publicznego. Podobnie jak układ krwionośny docierający do każdego zakątka organizmu, tworzą one sieć informacji obejmującą całą instytucję. Wiedzą o tym doskonale przedstawiciele Klubu Honorowych Dawców Krwi Polskiego Czerwonego Krzyża „Pijafka”, którzy stworzyli portal informacyjny w oparciu o infrastrukturę firmy OVH.
„Pijafka” to organizacja promująca honorowe krwiodawstwo wśród wrocławskiej młodzieży studenckiej. Swoją działalność rozpoczęła organizując akcję poboru krwi w 2007 r. Na akcję przybyło tak wielu chętnych, że postanowiono ją powtarzać systematycznie co 2-3 miesiące. Chcąc promować swoją działalność oraz rozpowszechniać wiedzę na temat krwiodawstwa i dawstwa szpiku kostnego członkowie „Pijafki” postanowili stworzyć portal internetowy stanowiący bank informacji dla osób chcących bezinteresownie pomagać innym.
Krew ratuje życie w sensie dosłownym. Pomimo wielu prób, do tej pory nadal nie udało się stworzyć bezpiecznego dla pacjentów jej sztucznego odpowiednika, dlatego tak istotny jest ruch honorowego krwiodawstwa. Poprzez swoją działalność oraz aktywną edukację, inicjatywy takie jak Pijafka nie tylko zachęcają studentów do oddawania krwi, ale także obalają mity, które się z tym wiążą. Jedną z takich inicjatyw była akcja "Poczuj pociąg do pomocy", przeprowadzona we współpracy z MPK Wrocław.
W miesiącach wakacyjnych co roku występują duże braki krwi. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest większa liczba wypadków drogowych, przy jednoczesnym zmniejszeniu się aktywnych dawców. Wielu krwiodawców wypoczywa na urlopach, wyjeżdża za granicę, w ten sposób pojawiają się problemy z utrzymaniem bezpiecznych stanów magazynowych krwi.
Pomoc wsparta technologią
„W ciągu kilku lat działania naszego Klubu niejednokrotnie przekonaliśmy się o sile dobrego wizerunku. Zewnętrzne firmy, podmioty same zgłaszają się do nas i proszą nas o wsparcie inicjatywy, pomoc w organizacji akcji krwiodawstwa. Strona internetowa oraz profesjonalna poczta mailowa pozwoliły nam na szeroką promocję naszego Klubu w środowisku krwiodawców” – dodaje Eliza Kulczycka.
Źródło: inf. nadesłana