Krótsze kolejki po paszport, szybsze wydawanie decyzji, poradniki dla interesantów – urząd wojewódzki chce wyjść na wprost oczekiwaniom obywatela.
Dwa lata temu Mazowiecki Urząd Wojewódzki postanowił zrealizować
ambitne zadanie: skrócić czas rozpatrywania wniosków, zmniejszyć
liczbę odwołań od decyzji wydanych przez urzędników, zapewnić
skuteczne zarządzanie w sytuacjach kryzysowych oraz zwiększyć
liczbę punktów informacyjnych.
– Część zmian została już wprowadzona, pozostałe mają wejść w
życie jeszcze w tym roku – mówi wojewoda mazowiecki Jacek
Kozłowski
Zaczęły się też szkolenia dla pracowników urzędu.
– Zmieniamy podejście urzędników do petentów. To długie
przedsięwzięcie, ale pierwsze efekty już widać – mówi dyrektor
generalna urzędu Wiesława Chojnacka.
Mniejsze opóźnienia w wydawaniu decyzji to zła wiadomość dla
ludzi, którzy nie płacą mandatów, licząc na to, że im się
„upiecze”. Urzędnicy kierują do urzędów skarbowych coraz więcej
wniosków o egzekucję długu. W 2007 r. skierowali ich 291 tys., rok
później o 100 tys. więcej.