Pracownicy polskiego Oddziału CaixaBank S.A. łączą siły z organizacjami: SPOZA, Otwarte Drzwi i Szczęśliwej Drogi we wspólnych działaniach na rzecz poprawy warunków życia osób najbardziej potrzebujących. „Jesteśmy dumni z zaangażowania banku w rozwój społeczno-ekonomiczny i możliwość kontynuowania tej ważnej misji w Polsce”, podkreślił Juan José Marin, Country Manager, Oddziału CaixaBank S.A. w Polsce.
Pracownicy Oddziału CaixaBank S.A. w Polsce wzięli udział w wydarzeniu Tydzień Wolontariatu – Semana Social, którego celem jest poprawa jakości życia lokalnych społeczności. W tym roku wszyscy pracownicy uczestniczyli w szeregu akcji zorganizowanych przez Stowarzyszenia SPOZA i Otwarte Drzwi oraz Fundację Szczęśliwej Drogi.
Działania obejmowały zaangażowanie w prace fizyczne, takie jak remont The Red Bicycle Kitchen – baru mlecznego w Warszawie funkcjonującego jako jadłodajnia dla bezdomnych, prowadzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Drzwi. Dochód ze sprzedaży żywności w ramach działalności baru jest przeznaczany na wspieranie osób potrzebujących, a także na prowadzenie specjalnych zajęć dla dzieci z rodzin objętych opieką Stowarzyszenia.
Zaangażowanie pracowników wiązało się również ze wsparciem finansowym na zakup sprzętu i naczyń do przeprowadzenia warsztatów kulinarnych w ramach programu dla dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi, organizowanego przez Stowarzyszenie SPOZA. Pracownicy finansowo wsparli także zakup wyposażenia i umeblowanie mieszkań osób będących w trudnej sytuacji finansowej, wspieranych przez Fundację Szczęśliwej Drogi.
Od momentu uruchomienia inicjatywy Tydzień Wolontariatu – Semana Social w 2017 roku, pracownicy uczestniczą w trwających tydzień wydarzeniach tematycznych. Z każdym rokiem inicjatywa cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Juan José Marin, Country Manager Oddziału CaixaBank S.A. w Polsce, podkreślił: „Jesteśmy dumni z zaangażowania CaixaBank w rozwój społeczno-gospodarczy i możliwość kontynuowania tej ważnej misji w Polsce”.
Tydzień Wolontariatu – Semana Social w CaixaBank
Od 2017 roku CaixaBank, wiodący hiszpański bank detaliczny, organizuje Tydzień Wolontariatu – Semana Social we współpracy z organizacjami pożytku publicznego na całym świecie, w tym: w Hiszpanii i Polsce, także w Chinach, Indiach, Brazylii, Włoszech, Peru, Singapurze, Niemczech, Francji, Stanach Zjednoczonych i w Maroko. W tegorocznej edycji, trwającej od 30 marca do 7 kwietnia, ponad 11 700 pracowników CaixaBank, Fundacji Bankowej „la Caixa” oraz całej Grupy wzięło udział w ponad 3000 działań o charakterze pracy społecznej, organizowanych przez 1500 różnych organizacji.
Prezes CaixaBank S.A., Jordi Gual, stwierdził, że jest dumny z olbrzymiego oddania pracowników CaixaBank. „Każdy, kto u nas pracuje wie, że bank jest blisko osób w trudnych sytuacjach społecznych, służąc pomocą w przezwyciężaniu trudności. Jeśli tylko pracownicy mają szansę udzielić wsparcia osobiście, odzew jest powszechny”.
CaixaBank wyznacza nowe standardy
CaixaBank jest bankiem o rosnącym zaangażowaniu społecznym. Ponad 100 lat temu narodziła się instytucja „la Caixa”, której celem była walka z wykluczeniem finansowym i zaangażowanie w rozwój społeczno-ekonomiczny obszaru, na którym działa. Dziś CaixaBank, zgodnie z realizowaną misją, kontynuuje działania na rzecz społeczności lokalnych oraz klientów. Misja ta jest doceniana przez najważniejsze organizacje międzynarodowe na świecie. Według światowego indeksu Dow Jones Sustainability bank znajduje się wśród szesnastu największych banków na świecie i jest jednym z czterech największych europejskich banków pod względem zakresu działań w obszarze odpowiedzialności korporacyjnej. Podobnie międzynarodowa organizacja CDP uznaje CaixaBank za wiodący bank w walce ze zmianami klimatu.
Źródło: Organizatorzy