Właśnie zakończył się Tydzień Wolontariatu Pracowniczego w Orange Polska. Wzięło w nim udział 550 pracowników, którzy - przy wsparciu Fundacji Orange - w całej Polsce prowadzili akcje wolontariackie skierowane do młodych oraz starszych użytkowników Internetu.
W tegorocznym Tygodniu Wolontariatu w Orange 550 wolontariuszy dzieliło się swoją wiedzą o tym, jak bezpiecznie i pożytecznie korzystać z cyfrowych możliwości. Dzięki nim 2 200 dzieci dowiedziało się, jak unikać zagrożeń w Internecie, a 150 seniorów odbyło zajęcia z obsługi komputera. Wolontariusze remontowali także świetlice szpitalne dla dzieci, tworząc 18 kolejnych Bajkowych Kącików do nauki i zabawy. Każdy wolontariusz mógł przedstawić swój pomysł na projekt dla lokalnej społeczności - łącznie powstało 28 takich inicjatyw skierowanych do m.in. do dzieci niepełnosprawnych, dzieci z domów dziecka, i hospicjów. Niektóre z nich będą kontynuowane na początku listopada.
- Wolontariat pracowniczy oprócz tego, że sprawia dużo indywidualnej satysfakcji, jest też dobrym sposobem na integrowanie pracowników. Daje możliwość zdobywania nowych kompetencji, np. zarządzania projektem, ćwiczenia publicznych wystąpień czy rozwiązywania konfliktów w grupie. Przede wszystkim nasze działania społeczne przynoszą jednak konkretne korzyści dla osób i organizacji, którym wspólnie pomagamy i cieszy nas, że możemy włączać się w zmiany na lepsze – mówi Witold Drożdż, Dyrektor Wykonawczy ds. Korporacyjnych.
Tydzień Wolontariatu to inicjatywa, która zachęca pracowników Orange Polska do włączania się w projekty społeczne i edukacyjne. Kompleksowy program wolontariatu pracowniczego istnieje w firmie od 10 lat, ale już wcześniej pracownicy spontanicznie włączali się w różne akcje społeczne. Aktualnie wolontariat ten jest częścią strategii społecznej odpowiedzialności firmy (CSR), w ramach której Orange wspiera pozytywne zmiany społeczne poprzez działania edukacyjne i filantropię korporacyjną. Każdego roku w wolontariat w Orange Polska angażuje się 2 tysiące osób. Fundacja Orange przygotowuje ich do działania, zapewnia materiały, scenariusze zajęć, ubezpieczenie na czas akcji, granty i wsparcie koordynatora, korzystając jednocześnie z ich wiedzy i doświadczenia do realizacji celów społecznie użytecznych. Te działania zostały wyróżnione tytułem Dobroczyńca Roku: w 2011 i w 2012 roku.
Źródło: Fundacja Orange