Spot "Mafia dla psa", który komentowany był w styczniu na ngo.pl, oraz dwie inne kampanie: "Kup Indeks" – dla Stowarzyszenia Wiosna oraz akcja "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi" Fundacji Rak'n'Roll zostały uznane za najlepsze kampanie 2012 r.
Na najlepsze kampanie społeczne 2012 głosowali czytelnicy portalu kampaniespoleczne.pl. Pierwsze miejsce zajęła „Mafia dla psa”, internetowy viral przygotowany na potrzeby Fundacji Przytul Psa przez Kazimierza Zbąskiego i Marię Zbąską oraz Dom Produkcyjny Timecode. Film, z udziałem Piotra Cywrusa, znanego z postaci Ryśka z Klanu zebrał na youtube ponad 2 mln odsłon i przyniósł ponad 104 tys. złotych w postaci darowizny na rzecz Fundacji oraz
Viral, w którym padają mocne, niecenzuralne słowa, wywoływał kontrowersje, komentowane m.in. w debacie nt. granic kampanii społecznych, toczącej się w styczniu w ngo.pl.
Drugie miejsce internauci przyznali kampanii „Kup indeks”, która wspiera działania Akademii Przyszłości. W spocie występuje Szymon Majewski oraz Jan Peszek jako nauczycielka mówiąca: „Dziś pokażę państwu, jak zdołować dziecko” i instruujący: „Nie dostrzegaj sukcesów, dostrzegaj porażki”. Kampania promuje pozytywne motywowanie dzieci do nauki oraz zachęca do kupienia roku zajęć dla dzieci, które nie radzą sobie w szkole.
Na trzecim miejscu znalazła się kampania „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” Fundacji Rak&Roll. Wyróżniająca się spośród innych pozytywnym przekazem kampania zachęcająca do przekazania 1% na walkę z rakiem. Pieniądze były przekazywane na pomoc kobietom z chorobą nowotworową, którym potrzebne są peruki, pomoc finansowa na lekarstwa oraz rekonstrukcję piersi.
Źródło: PAP