Ostrowskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości jest na etapie wdrażania normy jakości ISO 9001:2000, co pozwoli na podniesienie jakości świadczonych usług i możliwości organizacji.
Poprzez wdrożenie systemu zarządzania jakością
ISO i uzyskanie certyfikatu potwierdzającego spełnienie wymogów
normy ISO 9001:2000 dokonana zostanie standaryzacja prowadzonych
usług w celu spełnienia norm jakościowych oraz podwyższenie
efektywności realizowanych działań organizacji, które dotyczą
głównie wspierania przedsiębiorczości wśród bezrobotnych,
aktywizacji zawodowej zasobów ludzkich, integracji społecznej i
innych obszarów polityki społecznej, i skierowane są przede
wszystkim do mieszkańców regionu Południowej Wielkopolski.
Doskonalenie systemu i procesów jest w normie
ISO 9001:2000 działaniem ciągłym i podstawową miarą wartości
systemu zarządzania w organizacji. Proces doskonalenia polega na
ciągłej analizie i ocenie przebiegu procesów oraz realizacji
ustalonych celów, z wykorzystaniem wszelkich źródeł jak np: pomiary
satysfakcji klientów, audyty wewnętrzne, działania korygujące i
zapobiegawcze itd. Umożliwia to podejmowanie decyzji uprawniających
przebieg procesu jakich jak: redukcja kosztów, poprawa jakości
pracy, wzrost jakości wyrobów i usług, umocnienie pozycji na rynku.
Norma wprowadzana jest poprzez realizację projektu „Podniesienie
Jakości Usług w Ostrowskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości”
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach PHARE
2003.