Projekt Stowarzyszenia CRIS „Na co dzień z tatą” zwyciężył w konkursie o dotację Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Celem projektu jest promowanie aktywnego ojcostwa w cyklu ośmiu audycji radiowych.
Od lat zmienia się oblicze Śląska, który z obszaru nastawionego na
przemysł ciężki przekształca się w region nowych technologii i
usług. Rozwój Śląska pociąga za sobą przeobrażenia na rynku pracy.
Brak stabilnego zatrudnienia i niepewność rodzą konieczność
podejmowania zajęć zawodowych przez kobiety. Rozsądek zwycięża
tradycję - Ślązaczki idą do pracy. To z kolei wymaga zmian w
sposobie postrzegania roli ojca w nowej śląskiej rzeczywistości i
równego podziału prac związanych z wychowaniem dzieci oraz domowymi
obowiązkami.
- Stąd zrodził się pomysł programu radiowego skierowanego do
młodych mężczyzn i ojców z województwa śląskiego zmieniających
swoje kwalifikacje, poszukujących pracy i aktywnych w domu –
wyjaśnia opiekunka projektu Elżbieta Górecka ze Stowarzyszenia
CRIS.
W audycjach przedstawiana będzie życiowa zaradność mężczyzn,
umiejętność korzystania z urlopu ojcowskiego i wiara we własne
możliwości. Pokazywani będą mężczyźni, którzy potrafią nawet przez
dłuższy czas wziąć na swoje barki domowe obowiązki, kiedy wymaga
tego od nich sytuacja życiowa.
Do realizacji projektu zostali zaangażowani dziennikarze Polskiego
Radia Katowice, znający problematykę regionu i miejscowy rynek
pracy. Organizatorem konkursu był Departament ds. Kobiet, Rodziny i
Przeciwdziałania Dyskryminacji w MPiPS.
Źródło: inf. własna www.slask.ngo.pl