Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Stowarzyszenie Kobiet Niepełnosprawnych ONE.PL prosi o zapoznanie się z petycją dotyczącą zagrożonego likwidacją transportu specjalistycznego osób niepełnosprawnych w Warszawie i połączenie się w tej sprawie.
Szanowni Państwo/Drodzy Przyjaciele,
Prosimy o zapoznanie się z petycją dot. zagrożonego likwidacją transportu specjalistycznego osób niepełnosprawnych w Warszawie i połączenie się w tej sprawie.
Dla większości osób niepełnosprawnych taki transport to jedyny sposób na uczestnictwo w życiu społecznym. Podpis można złożyć drogą elektroniczną przesyłając maila zwrotnego na adres: magdaszarota@ gmail.com. Czasu na
działanie mamy już bardzo mało: prosilibyśmy o odzew najpóźniej do 15.11.07. Dziękujemy!
Stowarzyszenie Kobiet Niepełnosprawnych ONE.PL (www.onepl.org. pl) oraz wszystkie osoby i organizacje, którym ta sprawa nie jest obojętna.
Warszawa, dnia 25.10.2007 r.
Pani
Hanna Gronkiewicz – Waltz
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Zwracamy się z prośbą o zwiększenie możliwości przemieszczania się osób niepełnosprawnych, które nie są w stanie z powodu dużych dysfunkcji korzystać z komunikacji publicznej. Z naszych informacji wynika, że osób korzystających ze specjalistycznych usług transportowych w Warszawie jest ponad 2000.
Podstawą tego transportu jest 7 (sic!) solidnie wysłużonych, często ponad 10–letnich busów obsługiwanych przez – wyłonione w drodze przetargu – MPT, które realizuje specjalistyczne usługi transportowe dla osób niepełnosprawnych… do końca 2007 r.
Zgodnie z przejętymi od poprzedniego przewoźnika zasadami – wprowadzono konieczność zamawiania kursu o godzinie 8 rano z tygodniowym wyprzedzeniem (kilkuminutowe opóźnienie powoduje niemożność zamówienia przejazdu). Owe 7
samochodów musi wystarczyć najciężej niepełnosprawnym – chcącym dojechać do przychodni, sklepu ze sprzętem ortopedycznym, na rehabilitację , na szkolenia, do pracy i wszędzie, gdzie każdy człowiek ma prawo dotrzeć.
Samochodów jest po prostu za mało. Od jakiegoś czasu kolejne władze miasta obiecują powstanie tajemniczego ,,zintegrowanego systemu transportu". Niestety, jak do tej pory to tylko obietnice.
O tym, że może być inaczej świadczą spektakularne przykłady niektórych miast w Polsce, które dobrze sobie radzą z tym problemem. Niewielki Piotrków Trybunalski posiada 3 busy do przewozu osób niepełnosprawnych, Gdańsk – 11, Łódź – 10, że nie wspomnimy o innych europejskich stolicach (Berlin ok. 200). Warszawa ze swoimi 7 wysłużonymi samochodami daje marną statystykę. W nadziei na rychłe zmiany, chętnie służymy radą (np.: wskazując na możliwe oszczędności w tym zakresie).
Od kilku lat obserwujemy zatrważający regres w tej dziedzinie. Specjalistycznego sprzętu ubywa (w 2007 ubył 1), coraz częściej posłuszeństwa odmawiają wysłużone samochody, co przy braku uzupełniania taboru – jest działaniem obliczonym na 'samoistne wygaśnięcie problemu'.
Nasze monity w tej sprawie to już bez mała 3-letnia korespondencja z Urzędem Miasta. Do tej pory niestety, odpowiedzi były zdawkowe z zapewnieniem chęci poprawy sytuacji i konstatacji, że po raz kolejny… nie uwzględniono potrzeb specjalistycznego transportu w budżecie miasta. Dziś - aby osoba niepełnosprawna mogła udać się do urzędu, przychodni, na rehabilitację musi zamawiać transport tydzień wcześniej bez pewności powodzenia tych działań. Wiele zaś wskazuje, że w związku z zakończeniem umowy z MPT (2007 rok!) może czekać nas niekontrolowany popis improwizacji. W związku z tym oczekujemy konkretnej i rzetelnej odpowiedzi – co miasto zamierza z tym problemem zrobić i jakie działania podjąć w
dłuższej niż kilkumiesięczna perspektywie. Jak ma wyglądać usprawnienie tego działania, które mieści się w kompetencji zadań miasta.
Nadmieniamy, że nie oczekujemy uspokajającego w treści zapewnienia, że "wszystko będzie dobrze". Warszawę stać na więcej. Jako organizacje zrzeszające osoby z dużą niepełnosprawnością żądamy poważnego traktowania. My nie mamy alternatywy: jeśli nie ma taksówki – przesiadam się do transportu komunikacji miejskiej.
Dla nas taki transport to jest jedyny sposób na uczestnictwo w życiu społecznym.
Do wiadomoœci:
Prosimy o zapoznanie się z petycją dot. zagrożonego likwidacją transportu specjalistycznego osób niepełnosprawnych w Warszawie i połączenie się w tej sprawie.
Dla większości osób niepełnosprawnych taki transport to jedyny sposób na uczestnictwo w życiu społecznym. Podpis można złożyć drogą elektroniczną przesyłając maila zwrotnego na adres: magdaszarota@ gmail.com. Czasu na
działanie mamy już bardzo mało: prosilibyśmy o odzew najpóźniej do 15.11.07. Dziękujemy!
Stowarzyszenie Kobiet Niepełnosprawnych ONE.PL (www.onepl.org. pl) oraz wszystkie osoby i organizacje, którym ta sprawa nie jest obojętna.
Warszawa, dnia 25.10.2007 r.
Pani
Hanna Gronkiewicz – Waltz
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Zwracamy się z prośbą o zwiększenie możliwości przemieszczania się osób niepełnosprawnych, które nie są w stanie z powodu dużych dysfunkcji korzystać z komunikacji publicznej. Z naszych informacji wynika, że osób korzystających ze specjalistycznych usług transportowych w Warszawie jest ponad 2000.
Podstawą tego transportu jest 7 (sic!) solidnie wysłużonych, często ponad 10–letnich busów obsługiwanych przez – wyłonione w drodze przetargu – MPT, które realizuje specjalistyczne usługi transportowe dla osób niepełnosprawnych… do końca 2007 r.
Zgodnie z przejętymi od poprzedniego przewoźnika zasadami – wprowadzono konieczność zamawiania kursu o godzinie 8 rano z tygodniowym wyprzedzeniem (kilkuminutowe opóźnienie powoduje niemożność zamówienia przejazdu). Owe 7
samochodów musi wystarczyć najciężej niepełnosprawnym – chcącym dojechać do przychodni, sklepu ze sprzętem ortopedycznym, na rehabilitację , na szkolenia, do pracy i wszędzie, gdzie każdy człowiek ma prawo dotrzeć.
Samochodów jest po prostu za mało. Od jakiegoś czasu kolejne władze miasta obiecują powstanie tajemniczego ,,zintegrowanego systemu transportu". Niestety, jak do tej pory to tylko obietnice.
O tym, że może być inaczej świadczą spektakularne przykłady niektórych miast w Polsce, które dobrze sobie radzą z tym problemem. Niewielki Piotrków Trybunalski posiada 3 busy do przewozu osób niepełnosprawnych, Gdańsk – 11, Łódź – 10, że nie wspomnimy o innych europejskich stolicach (Berlin ok. 200). Warszawa ze swoimi 7 wysłużonymi samochodami daje marną statystykę. W nadziei na rychłe zmiany, chętnie służymy radą (np.: wskazując na możliwe oszczędności w tym zakresie).
Od kilku lat obserwujemy zatrważający regres w tej dziedzinie. Specjalistycznego sprzętu ubywa (w 2007 ubył 1), coraz częściej posłuszeństwa odmawiają wysłużone samochody, co przy braku uzupełniania taboru – jest działaniem obliczonym na 'samoistne wygaśnięcie problemu'.
Nasze monity w tej sprawie to już bez mała 3-letnia korespondencja z Urzędem Miasta. Do tej pory niestety, odpowiedzi były zdawkowe z zapewnieniem chęci poprawy sytuacji i konstatacji, że po raz kolejny… nie uwzględniono potrzeb specjalistycznego transportu w budżecie miasta. Dziś - aby osoba niepełnosprawna mogła udać się do urzędu, przychodni, na rehabilitację musi zamawiać transport tydzień wcześniej bez pewności powodzenia tych działań. Wiele zaś wskazuje, że w związku z zakończeniem umowy z MPT (2007 rok!) może czekać nas niekontrolowany popis improwizacji. W związku z tym oczekujemy konkretnej i rzetelnej odpowiedzi – co miasto zamierza z tym problemem zrobić i jakie działania podjąć w
dłuższej niż kilkumiesięczna perspektywie. Jak ma wyglądać usprawnienie tego działania, które mieści się w kompetencji zadań miasta.
Nadmieniamy, że nie oczekujemy uspokajającego w treści zapewnienia, że "wszystko będzie dobrze". Warszawę stać na więcej. Jako organizacje zrzeszające osoby z dużą niepełnosprawnością żądamy poważnego traktowania. My nie mamy alternatywy: jeśli nie ma taksówki – przesiadam się do transportu komunikacji miejskiej.
Dla nas taki transport to jest jedyny sposób na uczestnictwo w życiu społecznym.
Do wiadomoœci:
- Joanna Skoczek – Naczelnik Wydziału ds. Osób Niepełnosprawnych
- Włodzimierz Paszyński - Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.