Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Pod koniec grudnia 2006 r. socjalne organizacje pozarządowe z całej Europy przedstawiły dziesięciopunktową listę kryteriów oceny działań niemieckiej prezydencji.
Chcąc bardziej zaangażować państwa sprawujące prezydencję w
rozwiązywanie konkretnych problemów UE, Platforma Europejskich
Socjalnych Organizacji Pozarządowych (Platform of European Social
NGOs) przedstawia im na początku urzędowania listę pytań dotyczącą
bieżących problemów społecznych. Po pół roku są one oceniane na
podstawie tych pytań.
Przewodnictwo niemieckie zbiega się z publicznymi konsultacjami Komisji Europejskiej na temat modernizacji prawa pracy (patrz: Zielona Księga „Modernizacja prawa pracy w celu sprostania wyzwaniom XXI wieku” http://ec.europa.eu/employment_social/labour_law/green_paper_en.htm ), które odegrają kluczową rolę w opracowaniu nowego modelu rynku pracy (między elastycznością i bezpieczeństwem, tzw. bezpieczna elastyczność - ang. flexicurity: flexibility + security).
Pytania, które zostaną zadane niemieckiemu rządowi pod koniec prezydencji w UE będą dotyczyły m. in.:
Przewodnictwo niemieckie zbiega się z publicznymi konsultacjami Komisji Europejskiej na temat modernizacji prawa pracy (patrz: Zielona Księga „Modernizacja prawa pracy w celu sprostania wyzwaniom XXI wieku” http://ec.europa.eu/employment_social/labour_law/green_paper_en.htm ), które odegrają kluczową rolę w opracowaniu nowego modelu rynku pracy (między elastycznością i bezpieczeństwem, tzw. bezpieczna elastyczność - ang. flexicurity: flexibility + security).
Pytania, które zostaną zadane niemieckiemu rządowi pod koniec prezydencji w UE będą dotyczyły m. in.:
- przyszłości Europy: czy niemiecka prezydencja zapewniła przejrzystą i demokratyczną debatę na temat Traktatu Konstytucyjnego, z naciskiem na wzmocnienie społecznego wymiaru dokumentu?
- społecznego wymiaru działalności Unii: czy pomogła zrównoważyć strategię na rzecz wzrostu i zatrudnienia z silnym naciskiem na spójność społeczną i zapobieganie wykluczeniu społecznemu?
- bezpiecznej elastyczności (flexicurity): czy ułatwiła zachowanie równowagi między elastycznością i bezpieczeństwem oraz zapewniła aktywny udział społeczeństwa obywatelskiego?
- równości i walki z dyskryminacją: czy poczyniła postępy w zapewnianiu równości wszystkim?
- „Europejskiego sojuszu na rzecz rodzin”: czy była w stanie stworzyć znaczący sojusz oparty na szerokiej definicji rodziny i realiach życia Europejczyków, zdolny do działań na rzecz równości kobiet i mężczyzn oraz rozwiązania problemu nakładów na opiekę na osobami pozostającymi na utrzymaniu?
Więcej informacji znajduje się na stronie Platformy Europejskich
Socjalnych Organizacji Pozarządowych
http://www.socialplatform.org/code/en/Pres_rele.asp?id_presse=133
oraz w polskim wydaniu serwisu EurActiv na stronie http://www.rzeczpospolita.pl/europa/news/news_061221.html
http://www.socialplatform.org/code/en/Pres_rele.asp?id_presse=133
oraz w polskim wydaniu serwisu EurActiv na stronie http://www.rzeczpospolita.pl/europa/news/news_061221.html
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.