„Ochrona wzroku wszędzie, na całym świecie” to hasło przypadającego dziś Światowego Dnia Wzroku, obchodzonego w Polsce po raz trzynasty. Celem święta ustanowionego z inicjatywy międzynarodowej organizacji VISION 2020: Right To Sight (prawo do widzenia) jest promowanie wiedzy na temat wzroku i znaczenia badań profilaktycznych.
Przykładem realizacji tych założeń są darmowe badania wzroku przeprowadzana w całej Polsce oraz programy edukacyjne i dobroczynne, w tym „Zobacz Lepszą Przyszłość”.
Ponad 80% informacji ze świata zewnętrznego dostarczamy do mózgu za pomocą wzroku, dlatego jakość widzenia jest fundamentem prawidłowego rozwoju i funkcjonowania człowieka. Obecnie wady wzroku zaliczane są do chorób cywilizacyjnych. Pogorszająca się jakość widzenia, dotykająca ludzi na całym świecie, wynika ona m.in. z ciągłego korzystania ze sprzętu elektronicznego.
– Regularna profilaktyka i korekcja wprowadzona w odpowiednim momencie mogą zahamować, a nawet zniwelować większość wad wzroku. Nierzadko jedna para okularów wystarczy, żeby poprawić całe życie, ułatwiając nam codzienne funkcjonowanie – przypomina Mirosław Nowak, Country Manager Grupy Essilor na Polskę i kraje bałtyckie i podkreśla, że tegoroczne hasło Światowego Dnia Wzroku wpisuje się w misję realizowaną przez Grupę m.in. w ramach działań dobroczynnych.
Program „Zobacz Lepszą Przyszłość”, którego celem jest przekazanie indywidualnie dobranych okularów korekcyjnych podopiecznym domów dziecka w całym kraju, ruszył na początku 2017 roku i objął dotąd 6 tysięcy młodych Polaków. W ramach projektu wolontariusze przeprowadzają przesiewowe badania wzroku, a dzieci i młodzież, u których diagnozowane są wady wzroku, otrzymują indywidualnie dobrane okulary.
– Chodzi nam o wyrównywanie szans i właśnie z tego powodu nasz program skierowany jest do podopiecznych domów dziecka. Naszą inicjatywę doceniła kapituła Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce – jako pierwszy przedstawiciel branży optycznej zostaliśmy wyróżnieni w prestiżowym konkursie „Dobroczyńca Roku”. Szlachectwo zobowiązuje, dlatego jestem dumny, że wśród naszych pracowników jest tylu ludzi, którzy chcą pomagać – powiedział Mirosław Nowak.
– Już za kilka dni, 15 października, grupa 130 naszych wolontariuszy wyruszy w Polskę, aby kontynuować program ‘Zobacz Lepszą Przyszłość’ – w ciągu dwóch miesięcy odwiedzimy 135 domów dziecka w całym kraju. Planujemy zbadać 2 tysiące osób w 2 miesiące – zapowiada Mirosław Nowak.
– Jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do kontynuacji projektu, zorganizowaliśmy m.in. specjalne szkolenia dla pracowników naszych firm – Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO, w ramach których nasi wolontariusze poznali specyfikę pracy z dziećmi i młodzieżą oraz metody sprawnego przeprowadzania przesiewowych badań wzroku. Liczę, że naszym przykładem i zaangażowaniem zainspirujemy jak najwięcej osób do pomagania innym – podkreślił.
W planach jest kontynuacja projektu w przyszłym roku.
– To dopiero półmetek zaplanowanych działań – chcemy objąć tym programem 12 tysięcy podopiecznych domów dziecka. Jest to jeden ze sposobów realizacji naszej misji, czyli poprawy życia poprzez poprawę widzenia – zapowiada Mirosław Nowak, Country Manager Grupy Essilor na Polskę i kraje bałtyckie.
Program „Zobacz Lepszą Przyszłość” to jedno z wielu działań dobroczynnych realizowanych przez Grupę Essilor. W najbliższą sobotę 13 października o godz. 13.00, na Błoniach obok Centrum Olimpijskiego w Warszawie, odbędzie się I Rodzinny Charytatywny Bieg Czas Na Wzrok. Impreza o sportowym charakterze jest kolejną formą pomocy dzieciom. Organizator Biegu przekaże podopiecznym domów dziecka tyle par okularów korekcyjnych, ilu zawodników weźmie udział w Biegu Głównym. Podczas tego wydarzenia uczestnicy będą mogli bezpłatnie przebadać również swój wzrok.
Źródło: inf. nadesłana