Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych im. Unii Europejskiej w Sulęcinie podpisał porozumienie o współpracy z Kopalnią Węgla Brunatnego „Sieniawa” w Sieniawie Lubuskiej.
Porozumienie podpisała dyrektor szkoły, pani Grażyna Sobieraj i Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny Kopalni Węgla Brunatnego „Sieniawa", pan Andrzej Bik.
W zasadniczej szkole zawodowej kształcącej w zawodach mechanicznych zostanie wprowadzony od września 2013 r. nowy przedmiot nauczania - Odkrywkowa eksploatacja złóż. Uczniowie zdobędą wiedzę z zakresu górnictwa odkrywkowego oraz umiejętności niezbędne w kopalni. Poznanie rzeczywistych warunków, technologii i metod wydobywczych rozbudzi zainteresowania młodzieży zakładem pracy i na pewno wpłynie na podjęcie trafnej decyzji o wyborze pracy zawodowej.
Wzajemna współpraca z partnerem zapewni uczniom, nauczycielom, instruktorom praktycznej nauki zawodu pomoc i wsparcie w zakresie realizacji autorskiego programu nauczania, pozwoli na wymianę doświadczeń, na realizację praktycznej nauki zawodu, na udziału w specjalistycznych zajęciach, wykładach, ćwiczeniach praktycznych organizowanych na terenie szkoły i na terenie kopalni.
Uczniowie będą mieli łatwiejszy start w dorosłe życie. Będą mogli podjąć pracę zawodową nie tylko w Kopalni Węgla Brunatnego w Sieniawie ale również w okolicach Gubina, który jest docelowym, nowym rejonem złóż węgla brunatnego.
Współpraca rokuje dalszy rozwój szkoły, daje nowe możliwości kształcenia z uwzględnieniem potrzeb lokalnego rynku pracy.
Źródło: wlasne
Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu.
Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.