Spot na dworcach zachęca do wybierania jajek z lepszych warunków w tę Wielkanoc
W Wielki Tydzień na dworcach w dwóch polskich miastach rozpoczęto wyświetlanie spotu przedstawiającego warunki życia kur składających jaja „trójki” – to część ogólnopolskiej kampanii Jak One To Znoszą, prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, pokazującej realia chowu klatkowego kur niosek.
Spot wyświetlany jest na dworcach głównych w Warszawie i Krakowie. Krótki film przedstawia warunki hodowli klatkowej kur niosek i zachęca do rezygnacji z kupowania jajek „trójek”. Inicjatywa ma na celu wzbudzenie refleksji nad rodzajem jajek, które znajdą się w tym roku na wielkanocnych stołach Polaków.
– W Polsce wciąż ponad 70% kur utrzymywanych jest w chowie klatkowym, który nie zapewnia tym zwierzętom odpowiednich warunków do życia. Jaja „trójki” wiążą się z ogromnym cierpieniem kur stłoczonych w ciasnych klatkach, w których nie mogą nawet rozprostować skrzydeł. Wielkanoc to radosne święto i celebracja życia – szczególnie w tym okresie zadbajmy o to, by produkty, które znajdą się na naszych stołach nie były okupione cierpieniem zwierząt – mówi Julia Pająk, Specjalistka ds. Kampanii Biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
Wybór jaj z chowów zapewniających kurom lepsze warunki nigdy nie był prostszy. Największe sieci sklepów w Polsce, w tym Biedronka, Netto, Makro i Kaufland, zakończyły sprzedaż świeżych jaj klatkowych, oferując już jedynie jaja ekologiczne, wolnowybiegowe i ściółkowe. Decyzje tych firm są odpowiedzią na rosnącą świadomość wśród polskich konsumentów. Według badań przeprowadzonych przez Biostat w lutym 2022 r. aż 81% ankietowanych Polaków uważa, że chów klatkowy kur niosek nie zapewnia zwierzętom odpowiednich warunków do życia, a dla 78,5% istotne znaczenie przy zakupie jaj mają warunki hodowli znoszących je kur.
Deklarację o niekupowaniu jaj „trójek” można podpisać na stronie: https://otwarteklatki.pl/petycje/jakonetoznosza.
Źródło: Stowarzyszenie "Otwarte Klatki"