Pol’and’Rock Festival co roku gromadzi setki tysięcy fanów muzyki i atmosfery najpiękniejszego festiwalu świata organizowanego przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Jest to także czas i miejsce spotkań osób i firm, dla których ważny jest szeroko pojęty zrównoważony rozwój - dbałość o środowisko, obrona praw człowieka, działania społeczne itp.
Na terenie Festiwalu znalazły się specjalne strefy organizacji pozarządowych i parterów wydarzenia, a także szereg udogodnień np. dla osób z niepełnosprawnościami. Po raz pierwszy powstała także Wioska Dziecięca, miejsce przeznaczone dla rodzin z dziećmi, które coraz tłumniej przybywają na Festiwal. W wiosce stanęła m.in. EMOstrefa – specjalne miejsce dla rodziców malutkich dzieci stworzone przez markę EMOTOPIC w ramach programu „Blisko z tobą chcę być”.
Wioska Dziecięca, zorganizowana została przez grupę animatorów – Kolorowe Animacje, którzy postanowili stworzyć przestrzeń przyjazną setkom młodych fanów festiwalu i ich opiekunów. Wiele firm wsparło projekt, stawiając infrastrukturę niezbędną dla dzieci i rodziców. Jednym z udogodnień była EMOstrefa, czyli specjalna zadaszona ławka osłonięta z trzech stron i wyposażona w przewijak oraz wygodny fotel, na którym rodzice mogli przytulać i karmić swoje najmłodsze dzieci.
Uważam, że miejsca takie jak EMOstrefa – dla Mam i Dzieci są bardzo potrzebne. Szczególnie w słońcu, jakie w tym roku towarzyszy festiwalowi, szukamy miejsc, w których można zwyczajnie odpocząć, poprzytulać się, nakarmić i uspokoić. To ważne, aby takich miejsc było więcej, żeby nawet z malutkim dzieckiem można było wyjść z domu, samemu skorzystać z atrakcji i mieć pewność, że potrzeby dziecka będą zaspokojone. Oprócz nas widziałam tu mnóstwo rodzin z dziećmi, nam się tu podoba, Adelka jest szczęśliwa i jej uśmiech mówi sam za siebie. – mówi Mama małej Adelki korzystająca z EMOstrefy podczas Pol’and’Rock Festival.
EMOstrefy odpowiedzią na potrzeby rodziców
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez markę EMOTOPIC, aż 87 proc. mam, wskazuje, że niezbędne są rozwiązania ułatwiające opiekę i pielęgnację najmłodszych dzieci w parkach, ogrodach i na placach zabaw. Brak intymności w miejscach publicznych jest dużym utrudnieniem, na które zwraca uwagę aż 65 proc badanych mam, nieprzychylne spojrzenia i komentarze przechodniów to problem, który dostrzega aż 48 proc. z nich, hałas przeszkadza 23 proc. pytanych. Miejsce, w którym spokojnie można usiąść, przewinąć dziecko, nakarmić je, czy po prostu przytulić i uspokoić to potrzeba o jakiej mówi 64 proc. mam.
Odpowiedzią na potrzeby rodziców jest prowadzony od ponad dwóch lat program odpowiedzialności społecznej pn. „Blisko z Tobą chcę być” marki EMOTOPIC stworzony z myślą o najmłodszych dzieciach i ich rodzicach. Jego celem jest promowanie i wspieranie rodzin w budowaniu rodzicielstwa bliskości. W ramach pilotażowego programu, uruchomionego w tym roku EMOstrefy powstały w 3 polskich miastach (Gdańsk, Warszawa, Kielce) oraz w Wiosce Dziecięcej na Pol’and’Rock Festival. Plenerowe EMOstrefy to rozwinięcie dotychczasowych działań EMOTOPIC, w ramach, których powstało 40 EMOstref w 26 szpitalach w 23 miastach w całej Polsce. Wstawiono do nich specjalne fotele do kangurowania, a także leżanki dla rodziców towarzyszących swoim chorym dzieciom. EMOstrefy zapewniają przestrzeń, w której rodzice w komfortowych warunkach mogą przebywać ze swoimi dziećmi, przytulać je, kangurować, budować z nimi mocne więzi, a tym samym pomagać im w dochodzeniu do zdrowia.
Dla firmy projekt EMOStref to ważny kierunek rozwoju strategii zrównoważonego rozwoju. To nie tylko działanie budujące wizerunek firmy jako odpowiedzialnej społecznie, ale przede wszystkim możliwość bezpośredniego dotarcia ze wsparciem do kolejnej grupy najbardziej potrzebujących. Co stanowi ważny element działań społecznych firmy.
Więcej informacji:
Źródło: inf. nadesłana