Już w najbliższą sobotę finał kampanii Godzina dla Ziemi WWF. Co roku w ramach akcji w ostatnią sobotę marca o 20:30 na godzinę gasimy światło w symbolicznym geście solidarności z Ziemią. W tym roku światła zgasną dla Bałtyku, którego kondycja jest bardzo słaba. A już wczoraj wieczorem do #GodzinyDlaBałtyku dołaczył… Pałac Kultury.
Ocalmy Bałtyk, nim zatęsknimyGodzina dla Ziemi WWF
Na fasadzie Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie 24 marca wieczorem pojawiło się wezwanie do działania. Projekcja z widokami falującego morza zajęła przestrzeń frontalnej elewacji PKiN. Obrazy przypominają, co możemy stracić. Morze Bałtyckie to dla wielu z nas nie tylko cenna przyroda, ale też… całe morze wspomnień. Wakacje, spacery po plaży, szum fal, widok zachodzącego słońca. To wszystko może stać się tylko wspomnieniem. Jednak nie jest jeszcze za późno, aby ratować Bałtyk. Działajmy w imię wszystkiego co w nim kochamy.
Godzina dla Ziemi WWF
Godzina dla Ziemi WWF to największa akcja ekologiczna na świecie. Od 14 lat w marcu na godzinę gasną światła w prywatnych domach, instytucjach i publicznych budynkach na znak solidarności z naszym domem – Ziemią. Do akcji dołącza 180 państw z 7 kontynentów i miliony ludzi, którym los planety nie jest obojętny. W Polsce inicjatywa co roku poświęcana jest innemu tematowi wymagającemu pilnej interwencji. W tym roku jest to ochrona Morza Bałtyckiego. Na stronie godzinadlaziemi.pl WWF Polska zbiera podpisy pod petycją do Premiera RP z postulatami dotyczącymi wszczęcia natychmiastowych działań. To ostatnia deska ratunku dla Bałtyku.
#GodzinaDlaBałtyku
Morze Bałtyckie jest zagrożone. Pod jego powierzchnią odbywa się dramatyczna walka mieszkańców o przetrwanie. Do największych zagrożeń morza należy m.in. przełowienie ryb, na skutek braku zrównoważonego rybołówstwa; powiększająca się powierzchnia martwych stref, prawie zupełnie pozbawionych życia. Ogromnym problemem są także dryfujące sieci widmo, czyli zagubione narzędzia połowowe, które stanowią śmiertelną pułapkę dla zwierząt oraz brak efektywnie działających morskich obszarów chronionych.
Liczba podpisów pod petycją osiągnęła już liczbę 38 000. Cały czas można ją podpisywać. Im więcej podpisów, tym większa szansa na ocalenie Bałtyku. WWF Polska w petycji nie tylko postuluje o zmiany, ale również proponuje gotowe do wdrożenia rozwiązania, które zwiększą nasze szanse na wygraną walkę o przetrwanie Morza Bałtyckiego.
Podpisz petycję i dowiedz się więcej: godzinadlaziemi.pl
Śledź WWF Polska na Instagramie i Facebooku.
Obserwuj WWF Polska na Twitterze
Godzina dla Ziemi WWF 2021 - 27 marca 2021: zgaś światło na 60 minut o godzinie 20:30
Przez cały marzec trwa również akcja na Instagramie, w której każdy może podzielić się sentymentalnym zdjęciem znad Bałtyku, oznaczając je #godzinadlabałtyku i @wwfpolska, zachęcając innych do podpisania petycji.
Dbajmy o Bałtyk przez cały rok
- Podpisz petycję, podziel się wezwaniem do ochrony Bałtyku!
- Kupuj odpowiedzialnie: jeśli jesz ryby, zawsze wybieraj je z Poradnikiem Rybnym WWF (ryby.wwf.pl) oraz kupuj też produkty sezonowe, lokalne i najlepiej ekologiczne
- Na plaży nie podchodź do dzikich zwierząt (np. foki czy sieweczki), nie wchodź na wydmy, nie niszcz dzikiej przyrody
- Zrezygnuj z foliówek, słomek, kubków i innych plastikowych przedmiotów jednorazowych
- Wybieraj polityków i partie, które uwzględniają w swoich postulatach i programach konkretną i mądrą ochronę środowiska
Podziękowania dla:
Prezydenta m. st. Warszawy, Patrona Honorowego akcji Godzina dla Ziemi WWF
Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie
Partnera technologicznego - VES, odpowiedzialnego za techniczną realizację projekcji oraz odpowiedzialnych za produkcję agencji Revolume, sidorowicz.co i studio Muzzle.
Zespół realizacyjny projekcji „Ocalmy Bałtyk, Nim Zatęsknimy” na Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie:
Koncepcja i koordynacja: sidorowicz.co
Produkcja: Revolume - Wojciech Kwiatkowski, Kacper Leszczak
Partner technologiczny: VES
Realizator multimediów: Jacek Kamiński; Kierownik techniczny: Krzysztof Leszczyński; Ekipa Techniczna: Ireneusz Nowik, Mariusz Siachowicz, Konrad Redestowicz; Project Manager: Daniel Maniecki
Content projekcji: Muzzle.website - Michał Niedopytalski
WWF Polska: Magdalena Brzeska, Marta Pilarska, Magdalena Melaniuk
Dokumentacja video: realizacja - Jasiek Zoll - http://www.mrflyguy.pl/, montaż - Kamil Nastyk
Dokumentacja fotograficzna: Tomasz Jakubowski – Jakubina Foto
Zobacz spot kampanii
Źródło: Fundacja WWF Polska