Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
ngo.pl używa plików cookies, żeby ułatwić Ci korzystanie z serwisuTen komunikat zniknie przy Twojej następnej wizycie.
Dowiedz się więcej o plikach cookies
Efektywne wykorzystywanie klasycznych i nowoczesnych narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej przez dzielnicowe komisje dialogu społecznego ma kluczowe znaczenie.
Zrozumienie istoty i znaczenia komunikacji, poznanie narzędzi i form do tego używanych oraz treści, jakie w ten sposób należy przekazywać, pozwala nie tylko na większe zaangażowanie członków DKDS-ów w działalność komisji, ale także na dotarcie z informacją o ich działaniach do określonych grup docelowych oraz zainteresowanie organizacji z dzielnicy udziałem w spotkaniach w przyszłości. Komunikacja jest niezbędna w realizacji zadań, które wymagają współdziałania, koordynacji lub pozyskiwania informacji na temat tego, jak przebiega proces pracy. Bez niezbędnych danych trudno wyobrazić sobie realizację jakiegokolwiek zadania.
Reklama
DKDS-y w procesie komunikacji wewnętrznej najczęściej wykorzystują narzędzia internetowe w postaci newsletterów i grup mailingowych. Tworzenie grup pozwala na dotarcie z informacją do członków komisji w jednym czasie i śledzenie informacji zwrotnych przez wszystkich uczestników grupy. Każdy, kto ma dostęp do takiej informacji czuje się zaangażowany w proces i w każdej chwili może się w niego włączyć.
Komisje chętnie korzystają z tych narzędzi do informowania o planowanych spotkaniach, ich programie i przebiegu. Również dokumenty, które są konsultowane przez członków DKDS-ów są najczęściej udostępniane tą drogą.
Narzędziem informacji zewnętrznej DKDS-ów, z którego korzystanie jest obligatoryjne, jest strona http://ngo.um.warszawa.pl/, gdzie komisje mają obowiązek umieszczania informacji o terminach i miejscach spotkań, składzie osobowym komisji oraz sprawozdań ze swojej działalności. Komisje często jednak wychodzą z informacją do szerokiego grona odbiorców, wykorzystując portale społecznościowe.
Przykładem jest tworzenie profili dzielnicowych komisji dialogu społecznego na Facebooku. Dostępne i aktywnie prowadzone profile posiadają komisje dzielnic Wola, Śródmieście, Ochota i Targówek. Na ich stronach można znaleźć informacje nie tylko o tym, w co aktualnie angażuje się skład komisji, ale również o ciekawych wydarzeniach w dzielnicy i problemach, które zajmują mieszkańców. Warto śledzić te profile i korzystać z informacji tam zamieszczanych. Jest to świetny przykład promocji nie tylko samych komisji, ale też organizacji i osób zaangażowanych w ich prace oraz samych dzielnic.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.