Promowanie podstawowych zasad zachowania bezpieczeństwa w internecie, porady dla rodziców i duża dawka wiedzy pozwalającej ustrzec się przed cyberprzemocą – to najważniejsze założenia ogólnopolskiej akcji społecznej #Klikajbezpiecznie, organizowanej przez firmę G DATA.
– Badania przeprowadzone przez G DATA Security Labs wykazały, że każdego dnia w Internecie pojawia się ponad 27 000 nowych zagrożeń, czyli jedno średnio co 3,2 sekundy! Gry „Błękitny wieloryb”, „Wróżka Ognia”, ale także wirusy „WannaCry”, czy „Petya” – to tylko nieliczne z nich – mówi Robert Dziemianko z G DATA.
– Akcja „Klikaj bezpiecznie” jest odpowiedzią na pojawiające się niebezpieczeństwa. Do projektu zaprosiliśmy wielu fachowców, nawiązaliśmy także współpracę z czołowymi serwisami parentingowymi, dzięki której zapewnimy rodzicom dostęp do wiedzy, jakiej poszukują – dodaje ekspert z G DATA.
– G DATA od wielu lat w swojej strategii uwzględnia działania z zakresu CSR – mówi Łukasz Nowatkowski, Dyrektor IT w G DATA. – Na każdym etapie rozwoju firmy pamiętaliśmy, że oprócz kwestii czysto biznesowych, trzeba, ale przede wszystkim warto, stawiać również na kwestie społeczne. Traktujemy to poniekąd jako konieczność wynikającą z prowadzonej przez nas działalności. Obserwujemy otaczającą firmę rzeczywistość i widzimy, że społeczeństwo faktycznie zainteresowane jest edukacją z zakresu bezpiecznego korzystania z internetu – tłumaczy Nowatkowski.
Źródło: inf. nadesłana