Za organizacją programu stoją Fundacja Aktywizacja i Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Lokalni animatorzy, do których kierowany jest program dzięki niemu powiększą swoje e-kompetencje.
Akademia Liderów Integracji Cyfrowej i Edukacji ma na celu dostarczenie praktycznej wiedzy i użytecznych narzędzi 60 animatorom lokalnym, zajmującym się na co dzień działaniami edukacyjnymi wspierającymi rozwój kompetencji cyfrowych Polaków. Nowatorska idea Akademii nie tylko stwarza uczestnikom okazję do zdobycia czy doskonalenia umiejętności, ale również pozwoli wypracować zindywidualizowane rozwiązania, gotowe do zastosowania w ich środowisku.
Program Akademii ALICE obejmuje trzy kluczowe obszary: kompetencje liderskie, metody e-integracji osób wykluczonych cyfrowo oraz edukację medialną.
Zajęcia będą realizowane podczas czterech zjazdów, odbywających się w terminach: 6-9.11, 14-16.11, 28-30.11, 4-7.12, w Serocku pod Warszawą.
Do Akademii ALICE zapraszamy osoby zaangażowane w działania na rzecz integracji cyfrowej – zarówno pracowników i trenerów z pracowni komputerowych (PIAP-ów, e-Centrów, Gminnych Centrów Informacji, Wiosek Internetowych), bibliotekarzy z bibliotek publicznych, oferujących bezpłatny dostęp do komputerów, jak też nauczycieli i innych animatorów lokalnych, prowadzących działania w zakresie e-integracji.
Akademia Liderów Integracji Cyfrowej i Edukacji, współfinansowana przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, jest realizowana przez Fundację Aktywizacja we współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Udział w Akademii jest bezpłatny. Wśród osób, które zgłoszą się do 28 października br. do udziału zostaną wybrani uczestnicy warsztatów. Wszystkim zostanie zapewniony nocleg, wyżywienie, materiały dydaktyczne oraz zwrot kosztów dojazdu.
Dodatkowe informacje, w tym program imprezy i formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie Aktywizacja.org.pl/alice.
Źródło: Fundacja Aktywizacja i Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego