Rusza akcja "Powrót do szkoły" SOS Wiosek Dziecięcych
Już 1 sierpnia rusza akcja Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce - „Powrót do szkoły”. Po raz trzeci Stowarzyszenie będzie zbierać pieniądze na szkolne wyprawki i zajęcia edukacyjne dla opuszczonych i osieroconych dzieci.
Według raportu Centrum Badania Opinii Społecznej, w ubiegłym roku rodzice wydali średnio 1 122 zł na wyprawkę dla jednego ucznia. W każdej rodzinie SOS jest od 5 do 8 dzieci, kwotę tę zatem należy pomnożyć 5-8 razy. Horrendalne ceny podręczników to ogromne wyzwanie finansowe dla rodziców SOS, dlatego niezwykle ważna jest pomoc darczyńców.
– Zrobię wszystko by powierzone mi dzieci nie wyróżniały się na tle klasy w inny sposób niż poprzez osiągane sukcesy edukacyjne. Nie chcę aby wstydziły się i czuły gorsze od swoich kolegów. – mówi Anna Nawrocka, Mama SOS, Siedlce.
Wsparcia potrzebują również maluchy uczęszczające do świetlic prowadzonych przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Dzieci pochodzą z wielodzietnych rodzin, w których brakuje środków do życia. Wiele z nich niechętnie wraca do szkoły po wakacyjnej przerwie ponieważ nie mają podręczników i przyborów szkolnych. Dzieci wstydzą się biedy i ubóstwa.
Kampania “Powrót do szkoły” potrwa od sierpnia do końca października. W stworzeniu materiałów reklamowych z pomocą Stowarzyszeniu przyszła agencja Ogilvy&Mather Advertising, która jest autorem zarówno idei kreatywnej jak i opartych na niej reklam telewizyjnych i prasowych. Spot telewizyjny wyreżyserował Jan Macierewicz, a zdjęcia do reklam prasowych wykonał Jan Kriwol. Akcję SMS obsługuje technicznie Digital Virgo SA.
Źródło: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce