Robimy zasięgi! Poznaj sprawdzone sposoby na zwiększenie liczby darczyńców
Zastanawiasz się, jak przekonać więcej osób do wspierania Twojej organizacji z FaniMani.pl? Mamy dla Ciebie kilka sprawdzonych pomysłów na działania, które pomogą ci dotrzeć do jeszcze większej liczby osób… i zaangażować je we wspieranie Cię.
Jeśli chcesz, żeby Twoja organizacja odniosła sukces w internecie, musisz zadbać o jej obecność i skuteczne działania. Wykorzystaj dostępne narzędzia, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o możliwości wsparcia Twojej organizacji! Łatwo powiedzieć, ale jak to osiągnąć? Już mówimy!
Wykorzystaj media społecznościowe
Większość organizacji ma profile na różnych platformach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku. A jeśli jeszcze ich nie ma, to zdecydowanie powinny je założyć! Jeżeli prowadzisz działania w social mediach, ustal sobie stały dzień (np. każdy wtorek), aby przypomnieć fanom o możliwości wsparcia Twojej organizacji. Nie zapomnij dodać odnośnika prowadzącego do profilu organizacji na FaniMani! Link znajdziesz w profilu organizacji, po zalogowaniu się na stronie www.fanimani.pl/zbieramy/nazwa-twojej-organizacji.
Możesz również ustawić zdjęcie w tle, które poinformuje o możliwości wspierania Was podczas zakupów online. Warto też od czasu do czasu publikować grafiki zachęcające do przekazywania darowizn w ten sposób. Nie masz w zespole osób z umiejętnościami graficznymi? Skorzystaj z gotowych materiałów z bazy FaniMani.pl.
Innym dobrym pomysłem jest stworzenie wydarzenia, w którym zamieścisz instrukcję, jak robić zakupy z FaniMani. W ramach wydarzenia możesz również publikować wpisy z dodatkowymi informacjami, dzięki czemu dołączające do niego osoby będą otrzymywały regularne przypomnienia o możliwości wspierania Twojej organizacji.
Możesz także umieścić na swoim fanpage’u przycisk, który umożliwi bezpośrednie przekierowanie fanów do profilu twojej organizacji na FaniMani. Podobne działania można prowadzić na innych platformach społecznościowych, takich jak Twitter, Instagram, Pinterest czy nawet YouTube (krótkie animacje). Istnieje wiele sposobów! Wszystko zależy od możliwości Twojej organizacji i od tego, czy w swoim zespole macie osobę, która mogłaby część czasu poświęcić na zajmowanie się publikacjami w social mediach.
Sięgnij po potęgę mailingu
Jeśli posiadasz bazę adresów mailowych i wysyłasz regularnie newslettery, przypominaj od czasu do czasu swoim sympatykom o możliwości wsparcia poprzez FaniMani. Doskonałym pomysłem jest dodanie informacji z linkiem do profilu Twojej organizacji w stopce maila. Dzięki temu zobaczy ją każdy, kto otrzyma wiadomość! Możesz także skonfigurować stopkę na swoim prywatnym mailu: każdy członek organizacji może zresztą zrobić to samo. W ten sposób zwiększycie szanse na dotarcie do możliwie najszerszego grona osób.
Zadbaj o przekaz na stronie internetowej
Jeśli Twoja organizacja ma stronę internetową lub nawet bloga, to świetnie! Oba stanowią doskonały sposób na poinformowanie odbiorców o tym, że korzystacie z FaniMani (i oni też powinni!). Umieść na swojej stronie banery reklamowe, na których krótko opiszesz, w jaki sposób można wspierać Waszą działalność podczas codziennych zakupów, i dodaj odnośnik do profilu twojej organizacji na FaniMani. Przykładowe banery również znajdziesz wśród materiałów dla organizacji przygotowanych przez FaniMani.
Macie na swojej stronie bloga? Wspaniale! Tam również warto od czasu do czasu przypominać o FaniMani. Dobrze jest podejmować tematykę związaną z pomaganiem online, jako jeden ze sposobów wymieniając możliwość przekazania darowizny podczas zakupów.
Udzielaj się na forach internetowych
Oldskul, wiemy – ale nadal działa. Jeśli bierzesz udział w dyskusjach na forach internetowych, zwłaszcza tych związanych z Waszą branżą, również tam możesz dodać informację o wspieraniu twojej organizacji w stopce. Pamiętaj, aby robić to tylko na takich forach, których regulamin na to pozwala! Możesz również od czasu do czasu umieścić taką informację w treści swojego posta (ale znowu: uważaj, aby nie spamować). Nadmiar reklam może skutkować zablokowaniem Twojego profilu przez moderatorów. Pamiętaj o zachowaniu umiaru. 🙂
A może działania... offline?
Prawdopodobnie nic nie stoi na przeszkodzie, by Twoja organizacja zorganizowała wydarzenie lub spotkanie, podczas którego rozdacie ulotki, broszurki lub wizytówki informujące o Waszej obecności na FaniMani i możliwości wspierania Was podczas codziennych zakupów online. Wzory takich materiałów również łatwo znajdziesz w zasobach FaniMani.
Długa lista? Wiadomo! A jednak warto sięgnąć po każdy z tych sposobów. W końcu im więcej osób dowie się o tej bezpłatnej możliwości pomocy, tym większe szanse na zdobycie wiernych zwolenników, którzy chętnie będą wspierać Twoją organizację podczas każdego zakupu online. Powodzenia!
Źródło: Fundacja Fanimani