Robi się mroźno, a o zaangażowanie fanów na Facebooku coraz łatwiej
Za sprawą panującej aury o zaangażowanie i przyrost fanów administratorzy nie muszą walczyć równie mocno, co jeszcze niedawno. Szarówka sprzyja dynamice korzystania z wciąż najpopularniejszej na świecie sieci społecznościowej. W porównaniu z październikiem wszyscy zyskiwali więcej fanów, dzięki czemu w grudniu w końcu powinniśmy doczekać się przetasowań.
Listopad nareszcie przyniósł zauważalny wzrost popularności fanpage'a Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wśród wszystkich polskich organizacji pozarządowych to wciąż niedościgniony przykład działań zgromadzonych wokół jednej społeczności. Pod względem ilości fanów na Facebooku WOŚP wciąż jest największy i po okresie kilku miesięcy gdy organizacji nie przybywało ich tak dynamicznie, można chyba powiedzieć, że wychodzi z międzyfinałowego marazmu. No bo skoro styczeń za pasem, to i administratorzy powoli zaczynają to wykorzystywać. Przyrost 4 tys. fanów w jednym miesiącu to może niewiele w porównaniu z dwoma profilami skupiającymi społeczność dawców organów, ale już w grudniu ta tendencja może się to odwrócić.
A skoro do tablicy zostały wywołane dwa kanały skupione wokół dawców narządów, to warto poświęcić im chwilę uwagi. Stała tendencja w tej kategorii pozwala z łatwością dostrzec comiesięczną prawidłowość – zarówno DKMS Polska (Baza Dawców Komórek Macierzystych), jak i Dawca.pl – Bądź świadomym dawcą narządów wysuwają się przed szereg w niemal wszystkich kategoriach. Nie tylko ze względu na ich wielkość, bo są już 3. i 4. ze względu na ilość fanów, ale też pod kątem zaangażowania we własnych kanałach.
W tym miesiącu chcielibyśmy napisać dwa słowa więcej na temat kwestii poruszanych przez grono redakcyjne w rozmowach osobistych – na szkoleniach, w których uczestniczymy, jak i przy codziennej pracy. Wyraźnie widzimy, że tak jak w przypadku większości fanpage'y komercyjnych tzw. „żebrolajki” nie mają racji bytu, tak w przypadku specyficznej kategorii, jaką niewątpliwie jest trzeci sektor, potrafią się całkiem dobrze sprawdzić. Co więcej – czasem okazują się być niezwykle istotną gałęzią całości działań. Tak jak w przypadku wymienionych w poprzednim akapicie.
Tak więc wzorcem takich działań, których intensyfikacja może przynieść wymierne skutki, zalicza się wspomniany już wcześniej newsfeed kanału Fundacji DKMS. Od wielu miesięcy administratorzy tego NGO-sa publikując nowe statusy bardzo często zachęcają do pomagania konkretnym potrzebującym. Wpis poświęcony 35-letniemu Grzegorzowi, potrzebującemu dawcy szpiku, polubiło ponad 1300 osób, skomentowało ponad 200, ale co najistotniejsze – udostępniło ponad 30 tys. internautów. To wszystko w ciągu jednego miesiąca, bo gdy ten artykuł powstawał - w niedzielę 7 grudnia - było to już 33 tys. udostępnień, przy 1400 osobach, które polubiły wpis.
Tym samym nie chcemy namawiać do powielania schematu, ale być może warto przyjrzeć się działalności własnej organizacji czy też stowarzyszenia. Bo całkiem prawdopodobne, że bez trudu znajdziemy sposobność do wykorzystania statutowej działalności. Być to może fantastyczną drogą pozwalającą dotrzeć do dziesiątek tysięcy Polaków na Facebooku. Przykłady DKMS-u czy Dawca.pl to pokazują. Co więcej – kolejnymi analogicznymi fanpage'ami skierowanymi do ludzi chcących pomagać są miejsca typu „Straży dla Zwierząt w Polsce”, „Schroniska w Korabiewicach – oficjalna strona” czy „Fundacji Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva!” Warto je sprawdzić!
I dodajmy - zgadzamy się zdecydowanie – nadmienionym wyżej dużo łatwiej o zaangażowanie. Ich codzienność czasem sama generuje posty, w które nie trzeba wkładać wiele energii. A ich popularyzacja wcale nie należy do trudnych. Wierzymy jednak i niejednokrotnie wspólnie z przedstawicielami organizacji dochodzimy do takich wniosków, że o podobne eksploatacyjne pola wcale nie jest trudno. Dlatego tak sumiennie zachęcamy do aktywności we wszystkich mediach społecznościowych!
Komentując już same dane dostarczone i przygotowane specjalnie dla serwisu Technologie.ngo.pl przez Sotrendera – w wykresach popularności zmian jest niewiele. Największy wzrost zdecydowanie zdecydowanie należał do ”Dawca.pl” - na fanpage'u przybyło prawie 30 tys. nowych internautów. Profil był też jednym z najbardziej angażujących w listopadzie – wyżej znalazły się profile rodzicielskie czy też skierowane do chcących pomagać zwierzętom.
>>>Przenieś się do wpisu na bloga Sotrender!
Źródło: Technologie.ngo.pl