Nie ma sprawdzonego przepisu na nawiązanie udanej współpracy pomiędzy biznesem a organizacją pozarządową z sektora kulturalnego. Podstawowe warunki to chęć uczenia się, potrzeba zmiany, budowanie wzajemnego zaufania oraz wiara w jednoczącą moc sztuki.
Organizacje pozarządowe zajmujące się kulturą powstają w odpowiedzi na potrzeby społeczne, a jednocześnie – z powodu drzemiących w społeczeństwie możliwości. Istnieją dzięki pasji i dobrowolnej pracy założycieli, posługując się wieloma środkami wyrazu – często wykraczającymi poza arsenał sztuki głównego nurtu – oraz poruszając się po najróżniejszych obszarach zarówno prawdziwego, jak i wirtualnego świata. Instytucje publiczne często zwlekają z udzielaniem wsparcia finansowego takim inicjatywom: praktyka jest szybsza niż legislacja. Organizacje pozarządowe, którym zależy na rozwoju, stabilizacji i podniesieniu wydajności, muszą zwracać się o pomoc – zwłaszcza finansową – do innych źródeł. Biznes jest tylko jednym z nich.