Rekrutacja do drugiej edycji programu Climate Leadership zamknięta
Zakończyła się rekrutacja do 2. edycji programu Climate Leadership organizowanego przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Podczas drugiej edycji Programu przedstawiciele wiodących branż będą współpracować z ekspertami ze świata biznesu, nauki oraz organizacji pozarządowych nad rozwojem innowacyjnych projektów na rzecz neutralności klimatycznej.
Program „Climate Leadership powered by UN Environment” jest organizowany przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa. Podczas drugiej edycji przedstawiciele wiodących branż będą współpracowali z ekspertami ze świata biznesu, nauki oraz organizacji pozarządowych nad rozwojem innowacyjnych projektów na rzecz neutralności klimatycznej.
„Wyzwania obecnego świata skupiają się na jak najszybszym powrocie do normalności. Jednak czy świat sprzed pandemii jest tym, do którego chcemy wracać? Istotność kwestii środowiskowych z dnia na dzień oraz z roku na rok nabiera znaczenia. Dlatego też poprzez program Climate Leadership chcemy umożliwić firmom rozwój konkretnych rozwiązań wpływających na zmniejszenie negatywnego wpływu ich produktów oraz usług na środowisko naturalne. Wielkim atutem Programu jest połączenie przedstawicieli branż takich, jak retail, farmaceutycznej, spożywczej oraz finansowej z ekspertami ds. ochrony środowiska oraz klimatu i umożliwienie sprawnego przepływu informacji, a także partnerskiej współpracy między nimi” – mówi Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.
Podczas pierwszej edycji Programu dziesięciu firmom, które wzięły udział w projekcie, udało się wypracować realne zobowiązania klimatyczne, czyli deklaracje działań, które dokładają swoją cegiełkę do ratowania naszej planety. Tym razem o naszą lepszą przyszłość będzie walczyło trzynaście firm. Eksperci będą pomagali w rozwijaniu nieszablonowych rozwiązań na rzecz klimatu firmom takim, jak: Allegro, BASF Polska, Bank BNP Paribas, BOŚ Bank, Ergo Hestia, Fabryki Mebli „FORTE” S.A., Grupa spółek DANONE, IMMOFINANZ (myhive), McDonald’s, Netguru, Polpharma, Samsung i Tetra Pak.
Allegro już pracuje nad projektem związanym z ekologicznymi opakowaniami oraz zmniejszaniem śladu węglowego swojej działalności. Firma BASF Polska współpracując z ekspertami Programu wypracowuje plan ograniczenia emisji CO2 w zakładzie produkcyjnym oraz działania mające na celu upowszechnienia technologii folii biodegradowalnych wspierających rozwój zrównoważonego rolnictwa.
Bank BNP Paribas będzie wzmacniać wypracowane podczas pierwszej edycji Programu rozwiązania, rozwijać zrównoważone produkty i usługi bankowe, wspierające realizację strategii ESG. BOŚ Bank podobnie jak rok temu będzie również pracować nad rozwojem swojej zielonej oferty, aktywnie przyczyniając się do zielonej transformacji w Polsce.
Firma ERGO Hestia będzie także uczestniczyć w Programie po raz kolejny wypracowując rozwiązania, które pomogą wewnętrznie osiągnąć maksymalny poziom neutralności klimatycznej. Fabryki Mebli „FORTE” S.A. zamierzają podjąć się projektu związanego z optymalizacją pakowania wyrobów.
Żywiec Zdrój, Nutricia i Danone razem z ekspertami Programu będą pracować nad planem dalszych konkretnych zmian na rzecz zmniejszenia/neutralizacji śladu węglowego oraz nad zagadnieniami związanymi ze zrównoważoną produkcją żywności i kształtowaniem nawyków żywieniowych, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i środowisko naturalne. IMMOFINANZ, właściciel marki myhive, wspólnie z ekspertami w dziedzinach od efektywności energetycznej nieruchomości i wiodących standardów budownictwa, aż po promocję pro-ekologicznych postaw wśród najemców, poszukiwać będzie odpowiedzi na aktualne wyzwania w obliczu kryzysu klimatycznego.
McDonald’s w nadchodzących miesiącach będzie wypracowywać kolejne mechanizmy w obszarze zarządzania odpadami i gospodarki o obiegu zamkniętym przy jednoczesnym wsparciu społeczności lokalnych. Firma Netguru, która posiada certyfikat B Corporation™, w nadchodzącym roku będzie wypracowywać z ekspertami Programu konkretne zmiany, które mają na celu wyznaczyć kierunki ograniczania jej emisyjności.
Polpharma będzie pracować na rzecz neutralności klimatycznej w głównym nurcie swojej działalności. Z kolei firma Samsung podejmie współpracę ze startupami działającymi na rzecz neutralności klimatycznej i w oparciu o nowe technologie. W nadchodzących miesiącach przedstawiciele Tetra Pak będą pracować nad zobowiązaniem dotyczącym tworzenia bardziej zrównoważonych opakowań na żywność.
Climate Leadership to program budujący społeczność liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz przeciwdziałania nieodwracalnym zmianom zachodzącym na planecie, jakich wyrazem jest kryzys klimatyczny. Program wspiera działania podejmowane przez firmy w celu osiągnięcia neutralności.
Strona internetowa programu Climate Leadership:https://climateleadership.pl/ https://www.climateleadership.pl/
LinkedIn programu Climate Leadership: https://www.linkedin.com/company/climate-leadership
Źródło: Centrum UNEP/GRID-Warszawa