Mimo pandemii i niepewności ekonomicznej mieszkańcy województwa podlaskiego potwierdzili, że zawsze potrafią okazać wielkie serce potrzebującym. Świadczy o tym rekordowy wynik Miesiąca Dobroczynności Fundacji „Pomóż Im”. Absolutnym hitem okazała się licytacja obrazu 9-letniej Marysi.
Coroczna kampania oficjalnie zakończyła się w grudniu. Środki pozyskiwano z wielu źródeł, dlatego podsumować ją można dopiero po kilku tygodniach. Wynik tej edycji, po odjęciu wszystkich kosztów, wyniósł 85 tysięcy złotych! To jest absolutny rekord.
Wyposażą Dom Opieki Wytchnieniowej
Cała kwota przeznaczona zostanie na wyposażenie Domu Opieki Wytchnieniowej. Dom taki, pierwszy w województwie podlaskim, fundacja otworzy już w 2022 roku. Niepełnosprawne dzieci otrzymają w nim troskliwą i profesjonalną opiekę godzinową lub całodobową a ich opiekunowie niezbędny czas wytchnienia.
– Jesteśmy wdzięczni i wzruszeni tym jak wiele ludzi i instytucji zaangażowało się w kampanię - mówi Krystyna Skrzycka, wiceprezes Fundacji „Pomóż Im”. – Wieloletnie doświadczenie pokazało nam jak bardzo potrzebny jest Dom Opieki Wytchnieniowej, a efekt zbiórki w ramach Miesiąca Dobroczynności pozwala ufać, że wspólnie z Darczyńcami stworzymy pierwsze na Podlasiu tak wyjątkowe miejsce.
Na rezultat kampanii w największym stopniu złożyły się: bal charytatywny, internetowe aukcje charytatywne oraz „Vikołajki”. Ta ostatnia, to autorska akcja Kuchni Vikinga, która zorganizowała szereg własnych licytacji. Dochód z nich przeznaczony został na zakup trzech nowoczesnych stołów rehabilitacyjnych. Stoły już zostały zamówione i trafią do Domu Opieki Wytchnieniowej.
– Wpadliśmy na pomysł, żeby zaangażować do akcji zaprzyjaźnione firmy i zorganizować licytacje na naszym Facebooku – mówi Maciej Niemyjski z Kuchni Vikinga. – To był strzał w dziesiątkę. Firmy z przyjemnością się angażowały, a w międzyczasie dołączały kolejne, z całej Polski. Docieraliśmy do ludzi w każdy możliwy sposób. Tysiące naszych klientów dostało wraz z cateringiem ulotkę z informacją o Vikołajkowej akcji. Stworzyliśmy dedykowane puszki i wykorzystaliśmy nasze stacjonarne punkty - Viking Pointy do promowania akcji offline. Gdy po zakończeniu licytacji zrzutkę zasiliło ponad 15 tysięcy złotych, byliśmy po prostu szczęśliwi – dodaje Maciej Niemyjski.
Akcji było dużo więcej. Zbiórkę wśród klientów prowadziła m. in. firma Aventus Group, po czym… pomnożyła zebraną kwotę przez 20 i taką sumę przekazała fundacji. Miesiąc Dobroczynności wsparły Ask Biznes, Wojtex, Elem, Kuvings, restauracje Pawilon Towarzyski i Atmosfera oraz wiele innych firm i osób, oddając przedmioty lub usługi na licytacje.
Obraz Marysi za 22 tysiące
Cała kampania była pełna pozytywnych zaskoczeń, sensacją natomiast okazała się organizowana na balu licytacja obrazu Marysi. 9-letnia dziewczynka jest starszą siostrą Hani, podopiecznej domowego hospicjum, które prowadzi Fundacja „Pomóż Im”.
Obraz wylicytowała firma DPD Polska za kwotę 10 tysięcy złotych! To był jednak tylko początek, bo obecne na balu przedstawicielki DPD, natychmiast przekazały dzieło do dalszej aukcji. W efekcie wylicytowano go jeszcze… czterokrotnie, a końcowa kwota okazała się astronomiczna – 22 tysiące złotych! Warto dodać, że aukcję brawurowo i z olbrzymią dawką humoru prowadził niezastąpiony Ryszard Doliński z Białostockiego Teatru Lalek.
To wszystko musiało się zdarzyć, by Miesiąc Dobroczynności zakończył się sukcesem.
– Już w poprzedniej edycji – głównie ze względu na pandemię, kompletnie zmieniliśmy formułę kampanii. Nie mogliśmy wtedy organizować koncertu i balu. W tej edycji 2021 koncert również się zresztą nie odbył. Wprowadziliśmy za to dużą liczbę aukcji internetowych i poczyniliśmy wiele starań, by zaangażować w kampanię lokalny biznes. Pomysły wypaliły, niektóre wręcz rewelacyjnie. To była mrówcza praca, ale wynik pokazuje, że było warto – mówi Miłosz Karbowski z Fundacji „Pomóż Im”, koordynujący Miesiąc Dobroczynności.
Kampania wróci zapewne w listopadzie. Obecnie dla fundacji biegnie kolejny, najważniejszy w roku okres. To czas, w którym można przekazać 1% podatku wybranej organizacji. Te środki stanowią podstawowe źródło finansowania opieki nad podopiecznymi Fundacji „Pomóż Im”.
Źródło: Fundacja Pomóż Im