Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Aż 7 324 953 polskich podatników zdecydowało się przekazać jeden procent swojego podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. To o dwa miliony więcej niż w ubiegłym roku. Pod tym względem rekordowy jest też Rybnik.
Rybnicki Urząd Skarbowy odnotował przyrost kwot o ponad 52 procent. To czwarty wynik w województwie po Zabrzu, Cieszynie i Zawierciu. Na rybnickie organizacje podatnicy przekazali około 320 tys. zł. – 43 procent więcej niż w ubiegłym roku. Czyżby był to efekt akcji „1 procent dla Rybnika”?
- Cieszymy się, że Rybnik znalazł się w czołówce miast, których mieszkańcy wspierają organizacje pożytku publicznego. To dobrze, że wśród podatników wzrasta świadomość tego, że w tak nieskomplikowany sposób mogą pomagać innym i sobie, bo przecież te organizacje im służą. Pieniądze pozyskane z „1 procenta” są przeznaczane na działania, które najczęściej są kierowane właśnie do najbliższej społeczności. Mamy nadzieję, że kolejne kampanie i akcje promujące przekazywanie 1 procenta podatku - również w Rybniku - przyniosą jeszcze lepsze efekty – wyjaśnia Agnieszka Zielonka-Mitura, koordynująca akcję z ramienia CRIS.
W ramach akcji „1 procent dla Rybnika” udało się powołać koalicję złożoną z rybnickich organizacji pożytku publicznego. Działania koalicji uzyskały wsparcie lokalnych mediów, posła Marka Krząkały - członka Parlamentarnego Zespołu ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz Centrum Focus Mall.
W całym województwie śląskim „1 procent” wyniósł ponad 45 milionów złotych. Kwota ta jeszcze może się zwiększyć, gdyż wyliczenia nie obejmują korekt do zeznań podatkowych.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.