Rekordowa liczba raportów zgłoszonych do Konkursu Raporty Społeczne
Do 11. edycji konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zgłoszono rekordową liczbę publikacji. Konkurs organizują Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.
Raporty zgłaszają instytucje, które je przygotowują. W tym roku wśród 44 raportów znalazło się: 40 opracowanych przez firmy, dwa przez fundacje korporacyjne i po jednym przez organizację pozarządową i instytucję publiczną. Poniżej lista organizacji, które nadesłały raporty (kolejność alfabetyczna):
ANG Spółdzielnia (dawniej: ANG Spółdzielnia Doradców Kredytowych)
ArcelorMittal Poland
Bank Millennium S.A.
Bank Ochrony Środowiska
Bank Zachodni WBK S.A.
BGŻ BNP Paribas
BIBUS MENOS Sp. z o.o.
Budimex S.A.
CEMEX Polska Sp. z o. o.
ENEA S.A.
Energa S. A.
Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Fundacja Medicover
Fundacja Zaradni
Grupa GPEC
Grupa Allegro Sp. z o.o.
Grupa Żywiec S.A.
ING Bank Śląski S.A.
InterKadra Sp. z o.o.
KGHM Polska Miedź S.A.
Kompania Piwowarska S.A.
Lafarge
Lubelski Węgiel "Bogdanka" S.A.
Margostal Rewolińscy
mBank S.A.
Nestle Polska S.A.
Nutricia Medyczna
Orange Polska (dawniej: Telekomunikacja Polska)
Orbis S.A.
PCC EXOL S.A.
Pelion S.A.
Polenergia S.A.
Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
PORTA KMI POLAND Sp. z o.o. Sp. k.
Roche Polska Sp. z o.o.
Rossmann SDP Sp. z o.o.
Schenker Sp. z.o.o.
Signal Group
SuperDrob
Tauron Polska Energia S.A.
Tesco Polska Sp. z.o.o.
Unibep S.A.
Urząd Transportu Kolejowego
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
Głosowanie internautów
Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku, a jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Głównym celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie.
Dzięki konkursowi wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach.
Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami, stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób raportować dane niefinansowe. Jest to ważne w kontekście wdrożonej w Polsce dyrektywy 2014/95/UE o ujawnianiu informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy.
Źródło: Forum Odpowiedzialnego Biznesu