Działania marketingowe przedsiębiorstw społecznych często ograniczają się do założenia strony internetowej. Jednak to nie wystarczy. O tym, jak ważne jest prawidłowe zarządzanie marką przekonali się pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej. Pierwsze regionalne spotkanie odbyło się 3 czerwca 2013 w Krakowie.
Działania marketingowe przedsiębiorstw społecznych często ograniczają się do założenia strony internetowej. Jednak to nie wystarczy. O tym, jak ważne jest prawidłowe zarządzanie marką przekonali się pracownicy Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej. Pierwsze regionalne spotkanie odbyło się 3 czerwca 2013 w Krakowie.
W czerwcu odbędzie się cykl spotkań organizowanych przez Związek Lustracyjny Spółdzielni Pracy w ramach Projektu „Zintegrowany system wsparcia ekonomii społecznej”. Pierwsze odbyło się 3 czerwca w Spółdzielczym Centrum Szkoleniowo Konferencyjnym Związku Lustracyjnego Spółdzielni Pracy w Krakowie. Dla przedstawicieli OWES była to doskonała okazja do omówienia aktualnych problemów, z którymi muszą się zmierzyć podmioty ekonomii społecznej w województwie małopolskim.
– Poruszyliśmy zagadnienia związane z zakładaniem, działaniem i likwidacją spółdzielni socjalnych. Samo spotkanie było również połączone z dyskusją na temat różnych metod promocji podmiotów ekonomii społecznej, ich produktów i usług – tłumaczy Anna Bulka, Kierownik Centrum Ekonomii Społecznej.
Jak tłumaczą organizatorzy – założenie strony internetowej przedsiębiorstwa społecznego nie wystarczy. Dlatego spotkania mają charakter warsztatowy, a ich celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy przedstawicieli Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej w obszarze budowania marki oraz zachęcenie do korzystania z doradztwa indywidualnego, realizowanego w ramach Projektu – Omówiliśmy kwestie związane z najczęściej spotykanymi problemami w obszarze marketingu i PR podmiotów ekonomii społecznej, a uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z narzędziami oraz najważniejszymi etapami budowania marki – mówi Katarzyna Zych, trenerka z zakresu public relations i marketingu.
Warsztaty w Krakowie pokazały, że taka forma spotkań jest potrzebna. Wiedza przedstawicieli OWES została wzbogacona o narzędzia do promocji tych zagadnień wśród osób, którym doradzają jak zakładać i prowadzić przedsiębiorstwo społeczne. Mam nadzieję, że kolejne spotkania staną się inspiracją do wypracowania na poziomie regionalnym rozwiązań, które pozwolą zmienić rzeczywistość i skuteczniej promować przedsiębiorstwa społeczne – dodaje Anna Bulka.
Kolejne spotkania odbędą się w Dąbrowie Górniczej (17.06.2013 roku) oraz Kielcach (25.06.2013 roku). Wszyscy zainteresowani uczestnictwem powinni wysłać formularz zgłoszeniowy na adres mailowy: anna@spoldzielnie.org.pl lub faksem na numer 12 655 10 17.
Źródło: Exacto sp. z o.o.