Przez komiks i animację do wiedzy ekonomicznej
Dlaczego warto brać udział w wyborach? Przychodzi baba do lekarza, czyli o problemach finansów publicznych w Polsce, Sam sobie szefem czyli o korzyściach z prowadzenia własnej firmy – lekcje na takie tematy poprowadzą nauczyciele w polskich szkołach w oparciu o nowe scenariusze, przygotowane przez metodyków z Ośrodka Rozwoju Edukacji we współpracy z ekonomistami FOR.
Scenariusze powstały na bazie komiksów i animacji, które wygrały II edycję konkursu zorganizowanego przez Fundację FOR wraz z Bankiem Zachodnim WBK.
Komiksy, animacje i scenariusze lekcji, przygotowane przez metodyków z Ośrodka Rozwoju Edukacji we współpracy z ekonomistami Fundacji FOR, będą dystrybuowane bezpłatnie wśród nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, prowadzących lekcje z podstaw przedsiębiorczości i wiedzy o społeczeństwie. Dodatkowo, do rozesłania jest też pięćdziesiąt tysięcy okolicznościowych zakładek do książek z wybranymi komiksami, promujących projekt.
Przygotowanie scenariuszy lekcji oraz ich dystrybucja, wraz z materiałami pomocniczymi, wśród nauczycieli to kolejny etap konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej, ogłoszonego przez Fundację FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK. W pierwszym etapie uczestnicy mieli przygotować prace poświęcone: dziurze budżetowej, korzyściom z prowadzenia własnej firmy i trudnościom w jej założeniu, wyjaśnić dlaczego warto głosować w wyborach, a także zilustrować hasło „Socjalizm czyli gospodarcza droga donikąd”. Jury wyłoniło zwycięzców spośród blisko 200 nadesłanych prac.
„Cieszymy się, że zorganizowany przez nas już po raz drugi konkurs staje się coraz bardziej popularny. Wierzymy, że poprzez przystępną formę, jaką jest komiks i animacja, uda nam się wzbogacić wiedzę polskich uczniów o gospodarce i przekonać ich jak ważna, i wcale nie nudna, jest ekonomia. Jednocześnie mamy nadzieję, że przygotowane wspólnie przez ekonomistów i metodyków scenariusze lekcji będą także interesujące i przydatne dla nauczycieli”- mówi Alicja Defratyka z Fundacji FOR, koordynator projektu.
Lista tytułów nowych scenariuszy lekcji:
Partnerem Konkursu jest Bank Zachodni WBK.
Patroni Konkursu: Wyborcza.pl, Wyborcza.biz, Metro, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Gildia.pl, Aleja Komiksu, Dlaczego.com.pl, TOK FM, TVN24.pl.
Wsparcie Public Relations: Ciszewski Financial Communications
Fundacja FOR została założona w marcu 2007 roku przez prof. Leszka Balcerowicza (wyłączny fundator). Jej głównym celem jest wspieranie działalności społecznej, naukowej i oświatowej sprzyjającej rozwojowi instytucji demokratycznych w Polsce, a także wzmocnienie społeczeństwa obywatelskiego i wzrost zaangażowania obywateli w działania przyczyniające się do rozwoju kraju. Fundacja FOR, w ciągu swojej trzyletniej działalności, stała się ważnym think tankiem, aktywnie uczestniczącym w życiu społeczno-ekonomicznym Polski i Europy.
Źródło: Ciszewski Financial Communications