Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Masz niezwykły talent, pasję, realizujesz ciekawą inicjatywę, ale brakuje Ci kasy? Crowdfuning jest dla Ciebie. Polscy internauci coraz chętniej wspierają inicjatywy oraz ludzi, którzy mają "to coś". Poznaj 5 inspirujących pomysłów z różnych dziedzin, które doczekały się realizacji właśnie dzięki wsparciu Internautów.
1. Polscy Rycerze podbijają Świat... Rycerska Kadra Polski to zgrana ekipa pasjonatów, która najczęściej sama finansuje sobie wyjazdy na turnieje, stroje, rekwizyty czy inscenizacje. W 2014 roku pojawiła się szansa na wyjazd na Rycerskie Mistrzostwa Świata w Hiszpanii. Przeszkodą był jednak koszt udziału w imprezie, szacowany na ok. 35 tys. zł.
Niezrażeni tym faktem polscy rycerze, zrobili świetny, dynamiczny spot i wrzucili go na portal polakpotrafi.pl. Efekt? 299 internautów wpłaciło łącznie ponad 39 tys. zł, sprawiając, że marzenia Rycerzy o udziale w imprezie stały się faktem.
A tak Polskie Stowarzyszenie Walk Rycerskich promowało swój projekt:
2. Rok dla zwierząt... to z kolei inicjatywa Alicji Czerwińskiej ze Stowarzyszenia Vega Inicjatywa. Jak nietrudno się domyśleć, Alicja kocha zwierzęta. Do tego stopnia, że byłaby gotowa poświęcić im cały swój czas, nawet kosztem pracy zawodowej. Stworzenie takiego całodobowego, „pro zwierzęcego etatu" wyceniła na 29 700 zł i poprosiła o wsparcie na portalu wspieram.to. Pomysł zachwycił 768 internautów, którzy wpłacili 35 266 zł. Marzenie Alicji spełniło się :) Proste?
3. Mural godny Mistrza... Ludzie i instytucje kultury czują się w crowdfundingu jak ryba w wodzie. Przykładów udanych i niezwykle inspirujących projektów jest całe mnóstwo – wystarczy wspomnieć, że tylko za pośrednictwem portalu wspieramkulture.pl, udało się zrealizować 641(!) wydarzeń o charakterze kulturalnym.
Mnie w sposób szczególny zachwycił „Projekt David” Stowarzyszenia Inicjatyw Społeczno-Kulturalnych Stacja Muranów. Pomysł zakładał wykonanie muralu ku czci Davida Bowie na ścianie siedmiopiętrowego budynku na warszawskim Żoliborzu. W akcję promocyjną zaangażowali się znani fani Davida Bowie, m.in. Marek Niedźwiedzki i Piotr Metz. Efekt? 19807 zł od 246 osób. Swoje 13 tys. zł dorzucił Grolsch, dzięki czemu zebrano łącznie 32 807 zł. Wystarczyło!
4. Zatrzymać w Polsce rodzimych naukowców postanowił z kolei Bartosz Żółtak. Konkretnie miał na myśli… siebie :). Bartosz – pasjonat Królowej Nauk, postanowił poświęcić się rozwiązaniu odwiecznego problemu matematycznego "czy P=NP”. Pewnie nic wam to nie mówi, ale fakt, że jest to jeden z siedmiu Problemów Milenijnych Clay Mathematics Institute z USA, już o czymś świadczy.
Mówiąc krótko – gość kocha matmę i postanowił roztrzaskać równanie, którego jeszcze nikt nie rozwiązał. Aby zatrzymać siebie w Polsce i móc poświęcić się całkowicie znalezieniu odpowiedzi na pytanie czy P=PN, potrzebował 25 tys. zł. Zgłosił pomysł na zrzutka.pl, przekonał 195 osób, którzy wpłacili dokładnie 25 933 zł.
5. Kajakiem przez Świat... Znacie Aleksandra Dobę? Pewnie, że znacie. Sympatyczny, brodaty starszy pan, który kajakiem przemierza morza i oceny, dumnie prezentując banderę Polski i nie bacząc na sztormy, burze i inne, mniejsze przeszkody. Nie przeszkadza mu także to, że ma blisko 70 lat (bo komu by to przeszkadzało...). Jak już wyrusza kajakiem, to nie ma go zazwyczaj kilkadziesiąt dni, czego przykładem jest np. wyprawa z Senegalu do Brazylii, licząca 5 300 km i trwająca 99 dób.
Tym razem poszedł jednak na całość. Postanowił przepłynąć Atlantyk kajakiem z Nowego Jorku do Lizbony. Potrzebował 50 tysiący, zebrał 82. Od 824 osób. Dobry wynik :)
Jak widać, ludzi i organizacji pełnych niesamowitych pomysłów, jest wielu. Jeśli czujesz się jednym z nich – wybierz crowdfunding!
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.