Nie jest nowością, że wielkie firmy dla celów PR angażują się w głośne kampanie społeczne, ale gdy ze swoją inicjatywą wychodzą małe i średnie, lokalne przedsiębiorstwa, nie krzycząc przy tym: „Jesteśmy świetni! Spójrzcie, ile dobrego robimy”, przybiera to wymiar niecodzienny. Dobre praktyki należy powielać, dlatego Fundacja Godne Życie doceniając każdy gest swoich darczyńców, komunikuje o tym swojemu otoczeniu.
"Napisz na piasku to, co dajesz, wyryj na skale to, co otrzymujesz” mówi stare powiedzenie, dlatego jeżeli w naszej okolicy pojawia się przedsiębiorca, który poza działaniem związanym wypracowywaniem zysku w swojej firmie, bezinteresownie angażuje się w działalność na rzecz swojego regionalnego otoczenia społecznego, należy podać ten fakt do informacji publicznej.
Nie jest nowością, że wielkie firmy dla celów PR angażują się w głośne kampanie społeczne, ale gdy ze swoją inicjatywą wychodzą małe i średnie, lokalne przedsiębiorstwa, nie krzycząc przy tym: „Jesteśmy świetni! Spójrzcie ile dobrego robimy”, przybiera to wymiar niecodzienny. Dobre praktyki należy powielać, dlatego Fundacja Godne Życie doceniając każdy gest swoich darczyńców, komunikuje o tym swojemu otoczeniu.
Działalność lokalnych przedsiębiorców powinna nie tylko wpływać na regionalny rozwój ekonomiczny. Firmy posiadają zdolność do aktywizacji i rozwoju społeczeństwa lokalnego poprzez wspieranie inicjatyw samorządowych i działalności organizacji pozarządowych. Warto wykorzystać ten wpływ w rozwiązywaniu realnych problemów dotykających ludzi z wcale nie dalekiego otoczenia.
Być może w krótkim okresie czasu taki obywatelski wolontariat, wydaje się właścicielom firm niekorzystny. Jednak ze strategicznego punktu widzenia taka działalność może przynosić szereg korzyści, od tych przyziemnych ekonomicznych (darczyńca ma możliwość odliczenia darowizny od podatku), po te związane z wizerunkiem i reputacją, tym bardziej, że w dzisiejszych czasach tradycyjne źródła przewagi konkurencyjnej tracą na swojej sile. W burzliwym okresie zawirowań ekonomicznych, dużo łatwiej jest funkcjonować w otoczeniu, z którym firma pozostaje w pożądanych relacjach. Pozwala to na zniwelowanie chociaż części ryzyka działalności. Zwłaszcza, że dobro wraca zawsze ze zdwojoną siłą!
Źródło: Fundacja GODNE ŻYCIE