Od wielu lat eksperci zapowiadają – „e-mail odejdzie do lamusa”. A jak każdy z nas dobrze wie – e-mail ma się całkiem dobrze i cały czas pozostaje jedną ze skuteczniejszych form komunikacji, również z darczyńcami organizacji.
Oczywiście można korzystać z zaawansowanych narzędzi i systemów do wysyłki jak GetResponse, Freshmail, Mailchimp, Mailpoet czy dowolny inny, ale… który wybrać? Każdy z nich ma swoje plusy, minusy oraz „barierę wejścia” – koszty i czas niezbędny, aby nauczyć się taki system prawidłowo obsługiwać. A później zdarza się, że o mankamentach wybranego już systemu dowiadujemy się dopiero podczas korzystania np. producent danego systemu nie ma umów z operatorami polskich serwisów pocztowych i wiadomości po prostu nie docierają do odbiorcy.
A gdyby tak można było w prosty sposób zrobić i wysłać newsletter z własnego konta Gmail albo Google Workspace dla Nonprofit? Bazę kontaktów trzymać w arkuszu, z którego korzystacie na co dzień, a formularz zapisu zrobić samemu w 5 minut? To możliwe i proste do zrobienia!
26 sierpnia 2021 roku odbyło się szkolenie online, podczas którego można było dowiedzieć się, jak przy pomocy:
- formularzy Google
- arkuszy Google
- Gmaila (bezpłatnego albo Google Workspace)
skonfigurować i wysyłać newsletter do darczyńców Waszej organizacji.
Nadal możesz się tego dowiedzieć. Całość można obejrzeć na Akademia NGO FaniMani.pl (kliknij)
Źródło: Fundacja FaniMani