Promocja na zakup książki "Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu nonprofit"
Promocja na zakup książki "Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non profit" w Livro.pl. Kup książkę za 40.49 zł! To obszerny podręcznik dla pracowników polskich instytucji NGO.
Książkę można nabyć pod tym linkiem:
W promocji zapłacicie Państwo 41,49 zł zamiast 64.00 zł.
Rozdziały w książce:
Wstęp
1 Miejsce sektora non-profit we współczesnej ekonomii.
2 Sektor non-profit – trochę teorii. 2.1 Sektor non-profit, a sektor for-profit – podstawowe różnice. 2.2 Badania nad zarządzaniem organizacjami typu non-profit, jako nowe pole badań naukowych. 2.3 Teorie na temat roli sektora non-profit. 2.4. Zarządzanie instytucjami typu non-profit. 2.5. Kultura organizacyjna w instytucjach non-profit.
3 Rola misji, wizji i wartości w organizacjach non-profit.
3.1 Misja. 3.2 Misja, a strategia. Psychologiczna i ekonomiczna wartość misji. 3.3 Tworzenie misji organizacji non-profit. 3.4 Misja jako inspiracja i technika motywacyjna. 3.5 Zarządzanie oparte na misji. 3.6 Znaczenie misji w procesie rekrutacji. 3.7. Wizja. 3.8 Jak napisać wizję organizacji non-profit?
4 Znaczenie wartości w organizacjach typu non-profit.
4.1 Czym są wartości w organizacjach typu non-profit? 4.2 Etyka i transparentność w działaniu organizacji non-profit.
5 Tworzenie skutecznych zarządów w organizacjach non-profit i ich rola.
5.1 Typy zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.2 Zakres obowiązków zarządu w organizacji typu non-profit. 5.3 Cechy skutecznych zarządów w organizacjach typu non-profit. 5.4 Efektywne posiedzenia zarządu organizacji non-profit. 5.5 Relacja pomiędzy zarządem, a dyrektorem wykonawczym. 5.6 Ewaluacja zarządu. 5.7 Rola zarządu organizacji non-profit w tworzeniu misji. 5.8 Zakres odpowiedzialności pracowników wobec zarządu. 5.9 Rekrutacja członków zarządu.
6 Dyrektor wykonawczy w organizacji non-profit.
6.1 Zakres obowiązków dyrektora wykonawczego. 6.2 Kompetencje przywódcze dyrektorów w organizacjach typu non-profit. 6.3 Badania nad efektywnością dyrektorów wykonawczych. 6.4 Zmiana dyrektora zarządzającego w organizacji non-profit.
7 Strategiczne zarządzanie w organizacjach typu non-profit.
7.1 Rola strategicznego zarządzania w organizacjach typu non-profit. 7.2 Natura planowania strategicznego. 7.3 Metody zarządzania i planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit. Propozycja 1 ( Kay Sprinkel Grace, Amy McClellan i John A. Yankey) Propozycja 2 ( Lynne T. Dean i Linda Lysakowski) Propozycja 3 (John M. Bryson) 7.4 Ocena efektywności organizacji non-profit. Wykorzystanie analizy SWOT.
8 Efektywne przywództwo w organizacjach typu non-profit.
8.1 Znaczenie efektywnego przywództwa w organizacji non-profit. 8.2 Dwa rodzaje przywództwa w organizacjach non-profit. 8.3 Cechy efektywnych przywódców w organizacjach typu non-profit. 8.4 Lider jako: wizjoner, strateg, agent zmiany, coach, polityk i koordynator kampanii fundrisingowych – koncepcja Burta Nanusa i Stephena M. Dobbsa.
9 Efektywna komunikacja w organizacji typu non-profit.
9.1 Znaczenie komunikacji w organizacjach. 9.2 Efektywna komunikacja w zespołach (zarządach, zespołach operacyjnych). 9.3 Komunikacja strategiczna – komunikacja z otoczeniem organizacji non-profit.
10 Alternatywne metody zarządzania organizacją typu non-profit.
10.1 Podejście sytuacyjne i podejście funkcjonalne. 10.2 Zespoły twórczego kształtowania jakości.
Link do zakupu książki:
Źródło: Tomasz Trzciński