Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
Publicystyka
Projekt „Wizualna strona miasta - Kalisz wczoraj i dziś" 1914-2014 [RELACJA]
Monika Frątczak
Fundacja Rozwoju Inicjatyw Kreatywnych, w partnerstwie z Muzeum Okręgowym Ziemi Kaliskiej, zakończyła realizację projektu wpisującego się w obchody upamiętniające zburzenie Kalisza w 1914 roku: "Wizualna strona miasta - Kalisz wczoraj i dziś 1914-2014".
Inicjatywa składała się z trzech części. W lipcu grupa młodzieży z Zespołu Szkół Techniczno–Elektronicznych, III Liceum im. Mikołaja Kopernika i Gimnazjum nr 7 wzięła udział w czterodniowych warsztatach vj-ingu, które polegały na miksowaniu zdigitalizowanego archiwum fotograficznego Kalisza z 1914 roku i wcześniej ze współczesnymi materiałami foto i wideo zgromadzonymi podczas zajęć. Wideo pozytywki, efekty pracy młodych kaliszan są dostępne na kanale You Tube Fundacji: http://bit.ly/1sl2sCe. Analogowe kolaże wykonane przez młodzież zaprezentowane zostały 27 lipca na powarsztatowym wernisażu w Muzeum Okręgowym Ziemi Kaliskiej.
Ostatnim punktem projektu były wrześniowe spotkania edukacyjne dla uczniów kaliskich szkół. Wykłady "Sierpniowa tragedia - Kalisz 1914 - jak Feniks z popiołów" poprowadził Dyrektor Muzeum mgr Jerzy Splitt, a o idei projektu i warsztatach VJ-ingu opowiedziała Monika Frątczak z Fundacji Rozwoju Inicjatyw Kreatywnych.
Projekt służył nowoczesnej edukacji kulturalnej oraz edukacji historycznej młodzieży.
Realizację warsztatów wsparli Cafe.Calisia.pl oraz Hotel Flora.
Zrealizowano ze środków finansowych budżetu Miasta Kalisza – w ramach mecenatu nad kulturą
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.