Czy pracę w korporacji można połączyć z pieczeniem ciasta, rajdami rowerowymi i pomaganiem potrzebującym? Okazuje się, że tak. Wolontariusze Credit Suisse co roku wspierają wybraną przez siebie fundację, wykorzystując do tego różnorakie talenty, kreatywne pomysły oraz czas, jaki daje im firma. W tym roku pracownicy wspierają fundację Rak’n’Roll, która pomaga osobom chorym na choroby onkologiczne.
Projekt „Charity of the Year” („Partner Charytatywny Roku”) w Credit Suisse Poland to całoroczna inicjatywa zbierania funduszy na wsparcie działalności wybranej na początku roku przez pracowników organizacji charytatywnej. Wszystkie akcje organizowane są przez wolontariuszy firmy, a ich forma zależy jedynie od talentów danego zespołu, umiejętności i kreatywności.
Jedną z najbardziej popularnych akcji są charytatywne kiermasze kulinarne w kuchniach biur firmy. Pracownicy sprzedają podczas nich własnoręcznie upieczone ciasta, babeczki i inne słodkości. Często na miejscu przygotowywane są też zdrowe koktajle i soki.
Dużym zainteresowaniem cieszą się sesje fotograficzne „Photo for Charity”, które organizuje kilka razy do roku firmowy klub fotografów. Podczas akcji fotografowie robią swoim kolegom i koleżankom profesjonalne sesje biznesowe. Zdjęcia z nich można potem umieścić na służbowym profilu i nie tylko.
Pracownicy Credit Suisse w Polsce maja też mniej standardowe pomysły na zbieranie pieniędzy. - W czerwcu tego roku siedmiu odważnych pracowników Credit Suisse z Wrocławia, Warszawy oraz Londynu pokonało na rowerach trasę 380 km, z naszego biura w Warszawie do biura we Wrocławiu. Przejazd zajął im 19 godzin i 53 min. Celem tej wypraw była zbiórka pieniędzy, ale również wzmocnienie świadomości na temat działalności fundacji, chorób nowotworowych a także profilaktyki – mówi Aneta Kocemba-Muchowicz, dyrektor zarządzająca Credit Suisse Warsaw.
Inicjatywa „Charity of the Year” to jednak nie tylko zbiorka pieniędzy, ale również wsparcie poprzez wolontariat pracowniczy. Wolontariusze z warszawskiego biura regularnie wspierają Fundacje Rak’n’Roll w pracach administracyjnych w biurze fundacji.
- Wolontariusze Credit Suisse wspierają nas m.in. w znanej akcji „Daj Włos!”, w której każda osoba, która obcina włosy może przekazać je na peruki dla kobiet w trakcie chemioterapii. Akcja jest tak popularna, że Fundacja otrzymuje nawet do kilku tysięcy przesyłek miesięcznie. Każdą z nich należy wprowadzić do bazy danych, a darczyńcom wysłać podziękowania w formie elektronicznej. Dodatkowe ręce do pracy wolontariuszy Credit Suisse są dużym wsparciem dla niewielkiego zespołu fundacji – mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z fundacji Rak’n’Roll. Inicjatywa „Charity of the Year” to partnerstwo oparte na wymianie. W październiku, który jest miesiącem walki z rakiem piersi, Fundacja Rak'n'Roll, wspierana przez współpracujących z nią specjalistów, zorganizowała dla pracowników Credit Suisse spotkania profilaktyczne o roli dobrych nawyków w zmniejszaniu ryzyka wystąpienia choroby nowotworowej, a także przeprowadzi warsztaty z zakresu wsparcia osób chorych.
- Angażowanie się naszych pracowników w działalność charytatywną ma ogromny wpływ na ich rozwój osobisty, motywację do wychodzenia poza utarte schematy działania. Dzięki akcjom wolontariackim mogą oni angażować się w sprawy ważne dla lokalnej społeczności, a przy tym spędzić czas z innymi osobami z firmy w mniej formalnej atmosferze. Firma wspiera ich w tych działaniach. Każdy pracownik może wykorzystać cztery pełnopłatne dni na działalność charytatywną – mówi Katarzyna Józefowicz, dyrektor zarządzająca biura Credit Suisse we Wrocławiu.
W pierwszej połowie roku pracownikom Credit Suisse udało się zebrać dla Fundacji prawie 40 tysięcy złotych, a we wszystkie akcje zaangażowanych było ponad 700 wolontariuszy. Dzięki tej kwocie fundacja będzie mogła kontynuować prowadzenie programu iPoRaku, w którym pomaga osobom po chorobie powrócić do życia, oraz zorganizować wyjazd sportowy dla osób w trakcie lub po terapii w ramach programu Rak'n'Rolling.
Źródło: inf. nadesłana