Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl.
Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).
W każdej organizacji pozarządowej wiemy, że z zaangażowaniem obywateli w działania o charakterze dobroczynnym nie jest najlepiej – brakuje i chętnych do aktywności w organizacjach pozarządowych, i chętnych do finansowego wspierania działalności dobroczynnej. Te negatywne zjawiska ma zmieniać „kampania filantropijna” przygotowywana przez Kujawsko-Pomorską Federację Organizacji Pozarządowych.
Pomysł na opracowanie kampanii społecznej promującej postawy dobroczynne i aktywność w organizacjach powstał w Federacji kilka lat temu. Potrzeba zmiany postaw mieszkańców wobec filantropii została także wpisana do Programu współpracy samorządu województwa kujawsko-pomorskiego na 2017 rok. A od ubiegłego tygodnia działa zespół, który przygotowuje kampanię. Zespół tworzą przedstawiciele organizacji pozarządowych, w tym organizacji członkowskich Federacji oraz Sejmiku Organizacji Pozarządowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jak i reprezentanci samorządów lokalnych – największych miast regionu oraz samorządów wyróżnionych przez Federację tytułem „Proobywatelskiego samorządu”. Mocnego poparcia przedsięwzięciu udzieliło też Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Marszałkowskiego.
Członkowie zespołu chcą w trakcie czterech spotkań wypracować konkretny pomysł na upowszechnianie postaw filantropijnych wśród mieszkańców regionu, a potem na dwóch spotkaniach w regionie przekonsultować go z organizacjami pozarządowymi województwa. Wszystko jeszcze w tym roku. Przedsięwzięcie zostało dofinansowane ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.
Ten tekst został nadesłany do portalu. Redakcja ngo.pl nie jest jego autorem.
Teksty opublikowane na portalu prezentują wyłącznie poglądy ich Autorów i Autorek i nie należy ich utożsamiać z poglądami redakcji. Podobnie opinie, komentarze wyrażane w publikowanych artykułach nie odzwierciedlają poglądów redakcji i wydawcy, a mają charakter informacyjny.