Od dziesięciu lat portal Niewidzialni.eu publikuje historie ludzi, którym niepełnosprawność nie przeszkodziła w osiąganiu wyznaczonych celów i sukcesów, relacjonuje wydarzenia sportowe i kulturalne, sprawdza dostępność transportu publicznego dla osób niepełnosprawnych, promuje nowatorskie metody leczenia i rehabilitacji. Radzi, jak żyć aktywnie i zdrowo się odżywiać.
Prosta strona internetowa, która stała się portalem
– Dziesięć lat temu przygotowywałem reportaż telewizyjny o stronach internetowych prowadzonych przez osoby z niepełnosprawnościami. Temat aż tak bardzo mnie wciągnął, że stopniowo zacząłem się uczyć ich obsługi. W maju 2009 roku, podliczyłem drobne oszczędności i postanowiłem zainwestować te środki w prostą stronę internetową – wspomina Bartosz Szpurek, redaktor naczelny portalu www.niewidzialni.eu, który sam jest osobą niepełnosprawną. – Podchodziłem do tego przedsięwzięcia trochę sceptycznie. Nie do końca wierzyłem w powodzenie tego projektu, ponieważ trudno jest zrobić coś z niczego, a następnie utrzymać. Ale… Zaryzykowałem… Zleciłem wykonanie strony, dodałem kilka tekstów i zacząłem szukać możliwości pozyskania stałych czytelników – dodaje.
Początki były bardzo trudne. Portal przez blisko dwa lata działał i był utrzymywany bez żadnego wsparcia finansowego.
– Ciężko jest wypromować projekt adresowany do wąskiej rzeszy odbiorców. Tematyka niepełnosprawności nie jest medialna i interesująca dla reklamodawców. W tym czasie nie dysponowałem żadnym budżetem na promocję i reklamę, nikt też nie wykupiłby usługi reklamowej na portalu, którego nikt nie znał – tłumaczy Bartosz Szpurek. – W pierwszych miesiącach działalności skupiliśmy się głównie na aktualnościach, wydarzeniach krajowych i regionalnych. Codziennie rozwój naszego serwisu śledziło około 50 osób. Z miesiąca na miesiąc liczba ta sukcesywnie rosła, co motywowało nas do dalszej pracy nad udoskonalaniem serwisu – mówi redaktor naczelny portalu Niewidzialni.eu.
Praca i wiarygodność kluczem do sukcesu
– Jeżeli coś otwieramy tylko po to by na tym zarabiać, to prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu jest nikłe. Oczywiście prowadzenie każdej działalności wiąże się z jakimiś kosztami i wydatkami, ale pieniądze to nie wszystko. Praca, którą wykonujesz powinna być twoją pasją, dawać radość i satysfakcję. Ja ten cel osiągnąłem, nawet jeśli pracuję dwanaście godzin dziennie, również w weekendy – nie czuję zmęczenia – wyjaśnia Bartosz Szpurek.
Z roku na rok coraz więcej dużych firm chce się promować na portalu Niewidzialni.eu i pozostałych serwisach internetowych prowadzonych przez Fundację Kreatywni Niewidzialni. Dzięki ich wsparciu radio Niewidzialni FM może promować bezpłatnie w blokach reklamowych te mniejsze, które oferują rabaty na różne usługi osobom z niepełnosprawnościami.
– U nas wszystko jest przejrzyste. Reklamy publikowane na naszych portalach pokrywają koszty ich działalności oraz realizacji produkcji dźwiękowych dla radia Niewidzialni FM – mówi Bartosz Szpurek. – Nasze serwisy nie są dotowane przez instytucje administracji publicznej, czy PFRON. I dobrze. Dzięki temu możemy być niezależni i obiektywni! Prowadząc portal, tytuł prasowy, czy inne medium informacyjne należy pamiętać, że zawsze najważniejszy jest adresat informacji – czyli czytelnik. To on jest naszym pracodawcą i recenzentem – dodaje redaktor naczelny portalu Niewidzialni.eu.
Portal Niewidzialni.eu przed nikim nie zamyka drzwi. Jesteśmy otwarci na różnego rodzaju formy współpracy. Zachęcamy do przesyłania komunikatów prasowych oraz zapowiedzi wydarzeń, które niebawem planują państwo zorganizować. Wszystkie bezpłatnie zamieścimy!
Do chwili obecnej na portalu Niewidzialni.eu zostało opublikowanych ponad 4900 tekstów poświęconych tematyce niepełnosprawności, nowatorskim metodom leczenia i rehabilitacji. Z oferty serwisu skorzystało ponad 5 milionów czytelników w przedziale wiekowym od 15 do 75 lat.
Źródło: Fundacja Kreatywni Niewidzialni