W II części poradnika Google Grants, specjaliści z międzynarodowej agencji marketingu internetowego Berry Fish radzą, jak skonfigurować konto AdWords w programie Google Grants.
Część II – JAK ZAŁOŻYĆ KONTO ADWORDS W PROGRAMIE GOOGLE GRANTS
- KROK 1: WYBIERZ DANE DO LOGOWANIA
Na początku musisz zadeklarować jakiego adresu e-mail chcesz używać przy rejestracji do konta AdWords. Może to być Twoje istniejące konto mailowe Google (Gmail). Najlepiej by był to adres e-mail powiązany z domeną Twojej organizacji, a nie Twoje konto prywante. Jeśli korzystasz z istniejącego konta, możesz od razu zalogować się do AdWords. Gdy utworzyłeś nowe – otrzymasz e-mail w prośbą o weryfikację adresu. Po kliknięciu w link i aktywacji konta, możesz zalogować się do AdWords za pomocą nowego adresu.
- KROK 2: WYBIERZ STREFĘ CZASOWĄ
Ustaw odpowiednią strefę czasową dla swojej organizacji - wybierz kraj lub terytorium strefy czasowej na której działa/ jest zarejestrowana Twoja organizacja. UWAGA! Ustawionej strefy czasowej nie można potem zminić!
- KROK 3: WYBIERZ WALUTĘ – DOLARY AMERYKAŃSKIE
Następnie wybierz walutę. Wszyscy uczestnicy programu Google Grants muszą wybrać jako walutę dolary amerykańskie (USD) niezależnie od kraju w którym działają. Konta Google Grants muszą korzystać wyłącznie z dolarów amerykańskich.
UWAGA!
Przy rejestracji nie podawaj żadnych informacji dotyczących płatności ani rozliczeń. Ignoruj wszelkie komunikaty i powiadomienia przypominające o przesłaniu takich informacji. Konto Google Grants jest dofinasowywane przez Google, w związku z tym Twoja organizacja w ramach programu Google Grants nie ponosi żadnych kosztów związanych z ukazywaniem się reklam w wyszukiwarce Google. Jeśli podczas zakładania konta podasz informacje o karcie kredytowej, będziesz ponosić wszelkie naliczone opłaty. Wszelkie alerty rozliczeniowe przestaną się pojawiać po zatwierdzeniu konta.
- KROK 4: PRZEŚLIJ KONTO DO WERYFIKACJI
Po utworzeniu konta AdWords należy je przesłać do weryfikacji Google przy użyciu formularza internetowego. Pracownicy Google sprawdzą zgodność z wymaganiami. Po zatwierdzeniu, konto zostanie aktywowane - otrzymasz powiadomienie od Google i będziesz mógł tworzyć pierwsze kampanie reklamowe. Weryfikacja konta może potrwać do 6 tygodni.
“Złożenie konta AdWords jest bardzo intuicyjne, należy postępować ściśle wg wskazówek – mówi Marcin Stojak, CEO i współzałożyciel Berry Fish, odpowiedzialny za prowadzenie kampanii w Google Grants dla polskich OPP. “Należy jednak pamiętać by jako walutę rozliczeniową ustawić dolar amerykański i nigdzie podczas rejestracji nie podawać danych finasowych, gdyż organizacja sama musiałaby wówczas ponosić koszty reklam. Należy się też uzbroić w cierpliwość, bowiem pierwsze kampanie można tworzyć dopiero po akceptacji Google, co może potrwać kilka tygodni” – dodaje Marcin Stojak z Berry Fish.
Specjaliści Berry Fish od ponad dwóch lat skutecznie pomagają organizacjom pozarządowym i charytatywnym z Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Polski w najefektywniejszym wykorzystaniu możliwości programu Google Grants.
Sprawdź jeszcze:
Więcej informacji:
Berry Fish Ltd oferuje system doradztwa i szkoleń dla przedsiębiorców oraz przedstawicieli organizacji NGO współpracując z inicjatywami Wrocławskiego Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej, Enterprise Europe Network czy Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Od ponad dwóch lat aktywnie pomagamy organizacjom pozarządowym i charytatywnym z Anglii, Skandynawii i Polski w najefektywniejszym wykorzystaniu możliwości oferowanych przez program Google Grants. Berry Fish ma biura w Londynie i Warszawie.
Pobierz
-
201305211426180275
878691_201305211426180275 ・38.72 kB
Źródło: Berry Fish