Tak, jak dla artysty niezbędna jest pasja oraz kreatywne środki wyrazu, tak dla przedsiębiorcy ważne jest nieustanne podnoszenie kompetencji, poszerzanie horyzontów. Co jeszcze łączy rozwijające się firmy z działalnością artystyczną? Oczywiście – jest nim projekt Brave Kids 2016.
Ruszyła siódma edycja projektu Brave Kids, który powstał z myślą o młodych entuzjastach sztuk pięknych. Miasta, takie jak Wrocław czy Warszawa stały się dla dzieci z najróżniejszych zakątków kuli ziemskiej kulturalnymi centrami artystycznego świata. Ideą Brave Kids jest stworzenie okazji tak do tworzenia sztuki, jak i poznania rówieśników o podobnych pasjach.
Cały projekt skupia się na warsztatach, które umożliwiają ekspresję artystyczną oraz czerpanie z doświadczeń dzieci z innych krajów. Warsztaty Brave Kids są wyjątkowe – propagując zasadę „Dzieci uczą dzieci”, pozwalają każdemu z uczestników, bez względu na wiek, wcielić się w rolę nauczyciela oraz z pomocą instruktorów artystycznych przekazywać swoje umiejętności innym uczestnikom.
Tegoroczna edycja projektu została wzbogacona o projekt Brave Youth, w ramach którego młodzież biorąca udział w poprzednich edycjach zaproszona zostanie do Obornik Śląskich na osobny cykl warsztatów doskonalących.
Inicjatywa Brave Kids w głównej mierze opiera się na wsparciu ze strony wiodących przedsiębiorstw, które przyłączając się do tej wyjątkowej akcji społecznej, dają wyraz swojego zaangażowania i odpowiedzialności za rozwój społeczeństwa.
– Przedsiębiorstwa zwracają uwagę na całokształt własnych działań, włączając w politykę rozwoju firmy także wspieranie inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Choć do najczęściej wspomaganych dziedzin należy działalność charytatywna oraz ochrona środowiska, niezmiernie cieszymy się z tego, iż w tym roku udało nam się dołączyć także do inicjatywy, która pozwala dzieciom rozwijać swoje pasje, ucząc je jednocześnie zrozumienia i tolerancji – mówi Paweł Kocemba, dyrektor sprzedaży i marketingu marki RIGIPS, jednego ze sponsorów tegorocznej edycji Festiwalu Brave Kids.
Obejmując patronatem projekt, marka RIGIPS zobowiązała się przekazać 1 grosz od każdej sprzedanej płyty gipsowo-kartonowych na poczet wydarzenia. Tym samym do akcji dołączyli również dystrybutorzy. Wsparcie udzielone Brave Kids stanie się wspólnym sukcesem nie tylko samej firmy, ale i wszystkich jej partnerów handlowych.
– Choć Brave Kids odbywa się już po raz siódmy, podczas każdej edycji nie udałoby nam się zadbać odpowiednio o uczestników projektu, gdyby nie wparcie sponsorów – mówi Aleksandra Ośko z warszawskiego biura Brave Kids oraz prezes Fundacji Świat na Wyciągnięcie Ręki.
– Dzięki zasileniu naszego budżetu poprzez akcje, takie jak przekazanie części środków ze sprzedaży produktów przez RIGIPS, możemy w pełni rozwinąć skrzydła i zaoferować młodym artystom jak największe możliwości doskonalenia swoich umiejętności i, co za tym idzie, niesamowite wspomnienia oraz możliwość realizowania swoich artystycznych pasji – dodaje.
Projekt Brave Kids trwa do 14.07.2016. Bieżące informacje można znaleźć na bravekids.eu i rigips.pl.
Źródło: inf. nadesłana