Polskie organizacje pozarządowe zaczynają dostrzegać szansę, jaką im daje obecność w social media, jednak nie do końca potrafią to wykorzystać po to, by budować zaangażowanie użytkowników. Za to doskonale już radzą sobie w wykorzystywaniu mediów społecznościowych edukacji w zakresie problemów, którymi się zajmują – wynika z wystąpień prelegentów podczas konferencji Social Media Day NGO.
„Organizacje non profit to jedne z pierwszych instytucji, które zakładały w naszym portalu konta oficjalne” – opowiadała Joanna Gajewska, rzeczniczka nk.pl. Podkreśliła jednak, że NGO-sy raczej odpowiadają na pytania użytkowników, niż same je zadają.
Są jednak i pierwsze pozytywne przykłady budowania zaangażowania fanów - opowiadały o nich Małgorzata Szuleka z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka i Marta Marczuk-Komiszke z Fundacji Mimo Wszystko.
Rozwój technologii pozwala przenosić zaangażowanie społeczne na coraz wyższe poziomy. Najlepszym przykładem jest CliniCity – hit ostatnich tygodni, gra, która na polskim Facebooku stała się popularniejsza od Farmville. O kulisach powstawania tej gry realizowanej dla Wrocławskiej Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej opowiadał Paweł Jarco z agencji Los Brandos. Więcej przykładów wykorzystania technologii dla promocji szczytnych idei przedstawił Jakub Górnicki z Sourcefabric, przywołując przykłady akcji Flakmecz- Internauci vs Artyści (W wyniku akcji zebrano 14,000 zł na rzecz Pauliny Pruskiej, a wynik meczu: Artyści 9:5 Internauci. Każda bramka warta była 1000 zł) czy zorganizowanej przez Natalię Hatalską akcji charytatywnej „Kub sobie blogera”.
W związku z konferencją Social Media Day organizatorzy przygotowali specjalną charytatywną aplikację, dzięki której można pomóc Filipowi, choremu na autyzm synkowi jednego z wykładowców gospodarza konferencji - Instytutu Dziennikarstwa UWr. Wystarczyło wysłać SMS-a i wpisać otrzymany w wiadomości zwrotnej kod w ramkę aplikacji na stronie http://apps.facebook.com/dlafilipa. Każdy, kto tego dokonał, otrzymał odznakę Social Helpera, która spodobała się zwłaszcza kolekcjonerom badge’y w serwisie Foursquare.
Źródło: inf. nadesłana