Polacy coraz bardziej angażują się w świąteczne zbiórki organizowane w sklepach
Ponad 113 ton żywności, która pozwoli na przygotowanie ponad ćwierć miliona posiłków dla najuboższych oraz dodatkowo 136 206 zł finansowego wsparcia dla Banków Żywności i Caritas Polska od Tesco Polska – to wyniki Świątecznej Zbiórki Żywności przeprowadzonej w sklepach sieci. Zbiórki artykułów spożywczych co roku jednoczą Polaków w niesieniu pomocy potrzebującym.
270 250 posiłków dla potrzebujących
W dniach 30 listopada-1 grudnia i 8-9 grudnia w 203 sklepach Tesco w całej Polsce wolontariusze Banków Żywności oraz Caritas zachęcali klientów do wsparcia Świątecznych Zbiórek Żywności. Razem udało się zebrać ponad 113 ton żywności. Dodatkowo Tesco – jako jedyna sieć handlowa w Polsce - ponownie przekaże organizacjom pomocowym 20% wartości zebranych artykułów spożywczych.
Dzięki zaangażowaniu klientów Tesco z roku na rok coraz więcej osób ma szansę na spędzanie świąt, nie martwiąc się o zdobycie żywności na choćby najskromniejszy posiłek. Tegoroczny wynik zbiórki w Tesco jest wyższy aż o 12 ton od zeszłorocznego! W 2017 roku udało się zebrać 101 ton żywności, wystarczającej do przygotowania 240 000 posiłków dla potrzebujących.
– Jesteśmy w samym sercu ruchliwego okresu przedświątecznego. Wspaniale jest zobaczyć, że nawet teraz, w tym trudnym momencie, możemy zatrzymać się na chwilę i pomóc – mówi Martin Behan, Dyrektor Zarządzający Tesco Polska. Podobnie jak w poprzednich latach, również tym razem Tesco przekaże Bankom Żywności oraz Caritas 20% wartości żywności zebranej w naszych sklepach.
Anioły Radości
W tegoroczną akcję zaangażowały się również znane i lubiane polskie gwiazdy, które w Tesco na warszawskim Gocławiu zachęcały klientów do przekazywania najpotrzebniejszych produktów żywnościowych.
– Moim zdaniem dobro można czynić każdego dnia, nie tylko przed świętami, lecz mimo wszystko cieszę się, że jest taki czas, w którym ludzie jednak zbierają się i robią to w dużo większy sposób niż zazwyczaj. Polacy są bardzo wrażliwym narodem na takie aspekty społeczne jak bieda, głód. Naprawdę jesteśmy społeczeństwem, które jest gotowe pomagać. Czasami się boimy, trochę nie ufamy, ale tam, gdzie jest sprzyjająca atmosfera, to naprawdę ludzie się potrafią zaangażować – mówi Jacek Rozenek, aktor.
Zbiórki żywności nie są jedyną inicjatywą sklepów Tesco w tym obszarze – Tesco to pierwsza sieć handlowa w Polsce, która realizuje autorski program przekazywania nadwyżek żywności od 2013 roku i tym samym walczy z marnowaniem żywności. Dodatkowo, Tesco umożliwia klientom zakup dobrych jakościowo warzyw i owoców „Perfectly Imperfect” o mniej regularnych kształtach, przez co zmniejsza się skala marnowania w gospodarstwach rolnych.