19 października odbył się pierwszy SocialCamp w Krakowie. Celem organizowanych przez Centrum Kultury Revers, Future Simple i Zrzeszenie Studentów Polskich spotkań jest wymiana informacji i wiedzy na temat użycia internetu do budowy społeczeństwa obywatelskiego, stworzenie platformy wymiany wiedzy, nawiązywania kontaktów między profesjonalistami branży interaktywnej i przedstawicielami organizacji pozarządowych.
Grzegorz Miłkowski zaprezentował nową inicjatywę „Social Media Patron”, nową formę promocji i angażowania internautów w działalność Szlachetnej Paczki. Jest to świetny pomysł do wykorzystania przez organizację pozarządowe, pozwalający dotrzeć z informacją do „nieskończonej” ilości rozsianych w sieci społeczności.
Po prezentacjach wywiązała się wśród uczestników dyskusja na temat wrażeń ze spotkania. Wioletta Makuch, studentka informatyki stosowanej na AGH, zauważyła, iż bardzo często firmy i korporacje podszywają się pod prawdziwe ruchy społeczne, udając „oddolne” działania oraz zwróciła uwagę na interesujący fakt, iż to właśnie społeczne, oddolne ruchy są w awangardzie stając się zaczynem do zmian w całym społeczeństwie. Piotr Jaworski-Grzanka, z-ca Dyrektora Departamentu Gospodarki i Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, zauważył, iż istnieje na świecie wiele pozytywnych przykładów tzw. „re-use” informacji publicznych, czyli wtórnego wykorzystania przez obywateli i inne podmioty danych udostępnianych przez instytucje publiczne. Wspomniano także o potrzebie dalszych spotkań, na których osoby z różnych branż mogą w sposób kreatywny prezentować i oceniać swoje pomysły na startupy społeczne.