Od początku swojej działalności w Polsce PwC angażuje się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W firmie działa Zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu, który na co dzień doradza klientom w zakresie CSR-u.
Oprócz tego PwC ma własną fundację, współpracuje z organizacjami pozarządowymi wspierając je usługami Pro Bono oraz uczestniczy w pracach legislacyjnych jak to miało miejsce m.in. przy zmianie przepisów umożliwiających zwolnienie darowizn żywności z opodatkowania. Dodatkowo firma troszczy się o środowisko, w którym pracuje. W PwC zbierana jest makulatura, zużyte baterie, a pracownicy mają możliwość drukowania dokumentów na papierze ekologicznym. Teraz idzie o krok dalej i przy użyciu ekologicznych materiałów przeprowadza pierwszą w Polsce kampanię rekrutacyjną skierowaną do studentów i absolwentów.
Chcemy inicjować pozytywne zmiany w środowisku w którym działamy, stąd decyzja o przeprowadzeniu pierwszej w Polsce ekologicznej kampanii rekrutacyjnej – mówi Anna Herra, menedżer ds. rekrutacji i wizerunku pracodawcy w PwC. Zdecydowaliśmy się na wydrukowanie plakatów i broszur rekrutacyjnych na specjalnym ekologicznym papierze posiadającym najważniejsze światowe certyfikaty poświadczające ekologiczność. Poza tym, wyprodukowaliśmy ekologiczne, biodegradowalne gadżety – dodaje Herra.
Broszury, plakaty i ulotki PwC oznaczono certyfikatem Blue Angel (Niebieski Anioł), który jest pierwszą i najbardziej znaną ogólnoświatową eco-etykietą. Wysokie kryteria przyznania znaku opracowuje specjalne jury złożone z przedstawicieli biznesu, ochrony środowiska i nauki. Dodatkowo materiały rekrutacyjne posiadają Certyfikat EU Ecolabel (Europejska Stokrotka) będący dowodem, że produkt został wyprodukowany z troską o środowisko i nie zawiera substancji niebezpiecznych, a także znak NAPM 100 % Recycled, oznaczający, iż papier został wyprodukowany w 100% z makulatury papierowej.
Odpowiedzialność społeczna biznesu to długofalowe, strategiczne podejście, którego celem jest osiągnięcie równowagi między szeroko pojętym interesem społecznym i ekologicznym, a efektywnością i dochodowością firmy. Dlatego firma zapowiada, że w przyszłości będzie kontynuować takie działania i wierzy, że wiele firm pójdzie jej śladem.
Źródło: PricewaterhouseCoopers